Performancing Metrics

احمدی نژاد در گفتگو با اتاق نیوز: منافع ملی در صنعت نساجی به کنار رفته است | اتاق خبر
کد خبر: 118199
تاریخ انتشار: 9 تیر 1394 - 12:34
اتاق نیوز- رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: با توجه به نرخ بالای واردات پوشاک به ایران، فعالان صنعت نساجی کشورمان در شیوه تولید، دیگر منافع ملی را در نظر نمی گیرد....
اتاق نیوز- رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: با توجه به نرخ بالای واردات پوشاک به ایران، فعالان صنعت نساجی کشورمان در شیوه تولید، دیگر منافع ملی را در نظر نمی گیرد.
فرامرز احمدی نژاد نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نزول جایگاه صنعت نساجی در نزد تولید کنندگان داخلی به اتاق نیوز اعلام کرد: کارکرد نساجی در اقتصاد را باید از 2 منظر منافع کلی و تولید در جهت منفعت ملی بررسی کرد. با توجه به اینکه نرخ واردات پوشاک به ایران روندی پرشتاب و صعودی به خود گرفته است؛ منجر به دلسردی تولید کنندگان داخلی شده و بنابراین تولید کنندگان داخلی، منافع کلی را بر منافع ملی ارجحیت داده اند. وی افزود: از این رو نباید به ارتقاء سطح کیفی محصولات نساجی ایران امیدوار بود؛ زیرا در نزد تولید کننده، کمیت بر کیفیت اولویت پیدا کرده و کسب درآمد مهم شده است. احمدی نژاد با انتقاد از نزول کیفیت محصولات نساجی تولید داخلی گفت: هم اکنون نیز تولیدکنندگان محصولات نساجی چندان رقبتی به افزایش سطح کیفیت محصولات نداشته و محصول را بر اساس معیارهای جهانی و سلیقه مصرفی مردم ایران تولید نمی کنند. وی یادآور شد: طرح های خودسرانه بر روی پارچه که هیچ سنخیتی با فرهنگ و ذائقه ایرانی ندارد را می توان تنها یکی از دلایل نزول کیفیت صنعت نساجی ایران دانست. رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان افزود: نساجی آخرین حلقه در تولید پوشاک است، که صاحبان صنعت نساجی در ایران به کیفیت و کمیت محصول تولید شده توجه ندارند و همین امر منجر به تولید پوشاک بی کیفیت می شود به طوری که ادامه این روند منجر به از دست رفتن بازار داخلی پوشاک ایرانی خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید