Performancing Metrics

دیدار اوباما و روسف در کاخ سفید | اتاق خبر
کد خبر: 118225
تاریخ انتشار: 9 تیر 1394 - 13:20
روسای جمهوری آمریکا و برزیل امروز (سه‌شنبه) با هدف تقویت روابط اقتصادی و پشت‌ سر نهادن اختلاف‌ها پس از رسوایی جاسوسی، در کاخ سفید دیدار می‌کنند....
روسای جمهوری آمریکا و برزیل امروز (سه‌شنبه) با هدف تقویت روابط اقتصادی و پشت‌ سر نهادن اختلاف‌ها پس از رسوایی جاسوسی، در کاخ سفید دیدار می‌کنند.
به گزارش اتاق نیوز  به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل صبح امروز در دفتر ریاست‌جمهوری دیدار می‌کنند و ساعت 16 به وقت گرینویچ در کنفرانس خبری مشترکی حضور خواهند داشت. روسف پیشتر در اکتبر 2013 پذیرفت که به دعوت اوباما به آمریکا سفر کند، اما پس از افشاگری ادوارد اسنودن مبنی بر اینکه واشنگتن از روسف و سایر برزیلی‌ها جاسوسی کرده است، سفرش را به حالت تعلیق درآورد. با این حال روز دوشنبه پس از ورود روسف به واشنگتن به نظر نمی‌رسید که دیگر ردی از اختلافات باقی مانده باشد. اوباما روسف را در آغوش گرفت و با خودروی خودش وی را برای بازدید ناگهانی از مقبره یادبود مارتین لوتر کینگ، رهبر سیاهپوست حقوق مدنی آمریکا همراهی کرد. اوباما با اشاره به جمله معروف کینگ که بر روی دیوار مقبره وی نقش بسته است، گفت: «این سنگ امید است.» آنها پس از آن شام کاری در کاخ سفید داشتند. این علامت دیگری است که نشان می‌دهد رهبران این دو کشور اختلافات خود بر سر افشاگری اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را پشت‌ سر گذاشته‌اند. بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما گفت: قطعاً ما متوجه هستیم که روابط آمریکا و برزیل یک دوره متلاطم را پس از افشای فعالیت‌های اطلاعاتی آمریکا پشت‌ سر گذاشته است. با این حال ما در فعالیت‌های خود بازنگری کرده و با جدیت روی آن کار کردیم که این تلاش‌ها با همکاری مشترک دولت برزیل بود تا نگرانی‌ها رفع شود. از همه مهمتر ما قصد داشتیم تا فصل جدیدی در روابط ایجاد شود. روسف قصد دارد تا سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب برزیل کند تا در پروژه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری کنند. وی پس از واشنگتن راهی سیلیکون ولی می‌شود تا با مدیران اجرایی گوگل، اپل و فیس‌بوک دیدار کند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید