Performancing Metrics

تصویب پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری در خصوص سامانه احراز صلاحیت | اتاق خبر
کد خبر: 118327
تاریخ انتشار: 9 تیر 1394 - 19:00
اتاق نیوز - پاسخ شورای شهر تهران به اعتراض فرمانداری به مصوبه «الزام شهرداری تهران به تهیه سامانه احراز و صلاحیت معاونین؛ شهرداران مناطق و مدیران شهرداری تهران» به ت...
اتاق نیوز - پاسخ شورای شهر تهران به اعتراض فرمانداری به مصوبه «الزام شهرداری تهران به تهیه سامانه احراز و صلاحیت معاونین؛ شهرداران مناطق و مدیران شهرداری تهران» به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، علیرضا دبیر، در یکصد و شصت و ششمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه فرمانداری تهران برای بررسی این مصوبه کمیته تطبیق تشکیل داده؛ اظهار داشت: در اغلب موارد کارشناسان کمیسیون در این کمیته شرکت می کنند اما به دلیل اهمیت این مصوبه من شخصا در جلسه ای که فرماندار ری؛ فرماندار شمیرانات و معاون فرماندار تهران حضور داشتند توضیحات لازم درباره ضرورت وجود این مصوبه را توضیح دادم و با دفاعی که من انجام دادم این مصوبه تصویب شد اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که نظر فرمانداری تغییر کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یک جوان ۲۰ ساله ای که وارد شهرداری تهران می شود چطور باید رشد کند و سلسله مراتب را بالا برود؟ این طرح به جوانان انگیزه می دهد.

وی با اشاره به اینکه درخواست شورا تنها اجرای مصوبه منابع انسانی است؛ خاطر نشان کرد: پیام کمیسیون ما و کمیسیون نظارت یکی است. ما نمی خواهیم به شهردار تهران بگوییم چه کسی را در چه پستی قرار دهد. ما شرایط احراز شغل را تعیین می کنیم.

دبیر با اشاره به اعتراض فرمانداری مبنی بر اینکه نصب و عزل مدیران شهرداری از حدود اختیارات شورا نیست؛ عنوان کرد: ما در پاسخ یادآوری کردیم قانونگذار تاکید بر عدم دخالت شورا و یا اعضا آن در عزل و نصب کارکنان دارد و نه احراز صلاحیت. این مصوبه نیز به نحوی احراز سمت های مذکور است نه عزل و نصب کارکنان.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت:‌ من مطمئنم شهردار تهران و بدنه شهرداری با تصویب این مصوبه موافق هستند و این طرح با عث دلگرمی بیشتر بدنه شهرداری خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید