Performancing Metrics

بازگشت ناامنی به مصر | اتاق خبر
کد خبر: 118461
تاریخ انتشار: 10 تیر 1394 - 10:12
اتاق نیوز - یک روز پس از ترور دادستان کل مصر حملات مسلحانه در مصر افزایش یافته است به طوریکه دو پلیس به ضرب گلوله افراد مسلح در حلوان و بنی سویف کشته شدند همچنین حمله س
اتاق نیوز - یک روز پس از ترور دادستان کل مصر حملات مسلحانه در مصر افزایش یافته است به طوریکه دو پلیس به ضرب گلوله افراد مسلح در حلوان و بنی سویف کشته شدند همچنین حمله سوم مرکز بازسی در اسکندریه را هدف قرارا داد.
شبکه الجزیره به نقل از منابع امنیتی مصر گزارش داد که دو فرد مسلح که سوار بر موتور سیکلت بودند روز سه شنبه به مرکز ایست بازرسی در شرق اسکندریه واقع در شمال غرب قاهره آتش گشودند که به زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی منجر شد. این در حالی است که منابع امنیتی زخمی شدن نیروهای امنیتی را تکذیب کردند. این حمله در فاصله زمانی اندکی از تیراندزی بود که افراد حراست موزه شمع در حلوان جنوب قاهره را هدف قرار داده بود که به کشته شدن یک مامور پلیس منجر شد. در حمله دیگر توسط افراد مسلح سوار بر دو موتور سیکلت و خودرو که خودروی نیروهای پلیس در استان بنی سویف در جنوب قاهره را هدف قرار دادند یک پلیس کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. پایگاه خبری روسیا الیوم نیز از هلاکت سه تروریست در اثر انفجار ناگهانی خودروی بمب‌گذاری شده‌شان در نزدیکی مرکزی امنیتی در شهر ششم اکتبر در قاهره خبر داد. این انفجار که منجر به هلاکت سه تروریست شد، در اطراف ناحیه دو شهرک ششم اکتبر در حالی که تروریست‌ها با خودروی بمب‌گذاری شده در حال حرکت به سوی محل اجرای عملیات انتحاری بودند، در مسیر رخ داد. این منبع افزود: مواد منفجره حین عبور خودرو از مقابل یک مرکز تجاری در پشت ناحیه دوی شهرک به صورت ناگهانی منفجر شد. با بررسی اولیه مشخص شد که اجساد این سه تروریست در اثر انفجار کاملا از بین رفته و در حال حاضر کار تعیین هویت آنان در حال انجام است. در همین راستا دستگاه امنیتی مصر نیز برای پاکسازی محل حادثه، راه‌های منتهی به آن را مسدود کرده است. این اتفاق تنها چند ساعت پس از آن رخ داد که مجدی عبدالغفار، وزیر کشور مصر در پی ترور هشام برکات، دادستان کل این کشور به منظور ممانعت از هرگونه اقدام تروریستی، تدابیر امنیتی را در کشور افزایش داد. صبح روز سه‌شنبه یک خودروی بمب‌گذاری شده در شرق شهر قاهره هشام برکات، دادستان کل مصر حین خروج از منزل به کام مرگ کشاند. در این حادثه، دو تن از محافظان شخصی برکات نیز زخمی شدند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید