Performancing Metrics

رهنما در گفتگو با اتاق نیوز: رونق بازار لوازم خانگی، ضرر اختلاس ها را صفر می کند | اتاق خبر
کد خبر: 118626
تاریخ انتشار: 10 تیر 1394 - 15:17
اتاق نیوز- رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: دولت می تواند با مدیریت و رونق بازار لوازم خانگی، ضرر های مالی به وجود آمده از اختلاس های اخیر را جبران کند....
اتاق نیوز- رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: دولت می تواند با مدیریت و رونق بازار لوازم خانگی، ضرر های مالی به وجود آمده از اختلاس های اخیر را جبران کند.
فرهاد رهنما عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات جاری امروز صنایع لوازم خانگی در گفتگو با اتاق نیوز اعلام کرد: اگر دولت می خواست و یا بخواهد مشکلات این صنعت را برطرف کند؛ تنها با اجرای چند برنامه به صورت کوتاه مدت این مهم محقق خواهد شد. وی افزود: ساماندهی و سودآوری بازار لوا زم خانگی ایران می تواند برای دولت آنچنان درآمد زایی داشته باشد؛ که ضررهای به وجود آمده از اختلاس های اخیر را به صفر برساند. رهنما با مد نظر قرار دادن سیاست های اجرایی دولت به منظور حمایت از صنعت لوازم خانگی یادآور شد: متاسفانه دولت چندان به این صنعت توجه ندارد و سیاست های حمایتی اش تا به امروز ناکارآمد بوده است. رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: هزینه ای که دولت بخواهد در این مسیر صرف کند را حداکثر می توان در قالب یک میلیادر دلار برآورد کرد. وی با ارائه برخی پیشنهادات گفت: دولت می تواند مجوزی را از بانک مرکزی اخذ کند تا وام خرید کالا تنها به متقاضیانی داده شود که محصول ایرانی خریداری می کنند. به این ترتیب تقاضا از پایین به سمت صنایع در بالا حرکت کرده و نرخ تولید افزایش می یابد. رهنما ادامه داد: دولت با ایجاد رونق در بازار مسکن نیز می تواند به طور غیر مستقیم در ارتقاء صنعت لوازم خانگی تاثیر گذار باشد؛ به طوری که اگر تقاضا و معاملات مسکن افزایش یابد؛ تقاضا برای خرید لوازم خانگی همچون آبگرمکن، کولر، یخچال و.. بالا می رود. این فعال صنعت لوازم خانگی کیفیت محصولات ایرانی را قابل رقابت با محصولات اروپایی دانست و تاکید کرد: در ایران ظرفیت کافی و خالی، برای تولید لوازم خانگی وجود دارد و از آنجا که کمیت و کیفیت این محصولات نیز درجه یک است؛ دولت باید امتیازات ویژه صادراتی را برای تولیدکنندگان این محصولات به منظور ارزآوری و کسب سود در نظر بگیرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید