Performancing Metrics

کاندیدای اپوزیسیون رومانی رئیس سازمان اطلاعات کشور شد | اتاق خبر
کد خبر: 118668
تاریخ انتشار: 10 تیر 1394 - 18:32
اتاق نیوز - پس از آن که یکی از احزاب ائتلافی رومانی موقتا از اپوزیسیون این کشور در پارلمان حمایت کرد و به نامزد مورد نظر آنها برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات رای داد، م...
اتاق نیوز - پس از آن که یکی از احزاب ائتلافی رومانی موقتا از اپوزیسیون این کشور در پارلمان حمایت کرد و به نامزد مورد نظر آنها برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات رای داد، مخالفان به نخستین پیروزی خود در پارلمان دست یافتند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز‌، قانونگذاران حزب ائتلافی UNPR پس از آن که گابریل اوپریا، رهبر این حزب و نخست‌وزیر موقت رومانی از «میهای رازوان اونگوریانو» کاندیدای مورد نظر «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهور میانه‌روی رومانی، برای ریاست سازمان اطلاعات این کشور حمایت کرد، به وی رای مثبت داده و باعث شدند وی در این سمت انتخاب شود. در جریان این رای‌گیری میهای رازوان اونگوریانو که سناتور حزب اپوزیسیون نیروی مدنی و نخست‌وزیر سابق رومانی بوده، با رای قاطع 278 به این سمت انتخاب شد. غیبت طولانی مدت ویکتور پونتا، نخست‌وزیر رومانی که برای حدودا یک ماه به منظور انجام معالجات پزشکی به استانبول رفته، باعث گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌هایی در میان حامیانش نسبت به آینده سیاسی وی و ثبات دولتش شده است. حزب سوسیال دموکرات ویکتور پونتا که اکثریتش در پارلمان توسط حزب UNPR و یک حزب دیگر تضمین شده، به این دلیل که یوهانیس با آنها درباره این رای‌گیری و گزینه ارجح‌اش برای ریاست سازمان اطلاعات خارجی با آنها مشورت نکرده این رای‌گیری را تحریم کردند. پونتا نیز اعلام کرد، در حال بازیابی سلامتش در کلینیک مدیپول در شهر استانبول است و موقتا تا زمان بازگشت به کشور اختیاراتش را به معاونش گابریل اوپرا واگذار کرده است. پونتا در واکنش به این رای‌گیری در مطلبی در صفحه فیسبوک خود گفت: حزب UNPR صرف‌نظر از رایی که به رئیس سازمان اطلاعات داد، همچنان شرکای حزب سوسیال دموکرات ما محسوب می‌شوند. دادستان‌های ضد فساد رومانی ماه جاری میلادی نام ویکتور پونتا را در تحقیقات مجرمانه درباره پولشویی، فرار مالیاتی، جعل اسناد و تضاد منافع ذکر کردند. با این حال وی هرگونه خطا را رد کرده و تصریح می‌کند که دشمنان سیاسی‌اش این اتهامات را مطرح کرده‌اند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید