Performancing Metrics

نشست نمایندگان مالیاتی اتاق تهران در هیأت های حل اختلاف برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 1187
تاریخ انتشار: 13 تیر 1390 - 10:47

راسخ: اصلاح قوانین مالیاتی در اتاق تهران به زودی نهایی می شود

حسینی: ضرایب مالیاتی 20 اتحادیه کاهش یافت

 

نمایندگان امور مالیاتی اتاق تهران در هیأت های حل اختلاف، روز گذشته بار دیگر در طبقه هشتم ساختمان اتاق تهران جمع شدند و در حضور دبیرکل اتاق تهران،خزانه دار و نماینده اتاق در کمیسیون ضرایب مالیاتی و مشاور امور مالیاتی اتاق، راهکارهای حضور هرچه بیشتر و مؤثر در هیأت های حل اختلاف را بررسی کردند.

اتاق نیوز به نقل از اتاق تهران، در این دیدار ابتدا طلایی زاده ،مشاور امور مالیاتی اتاق تهران گزارش کوتاهی از آخرین روند حضور نمایندگان امور مالیاتی اتاق تهران در هیأت های حل اختلاف بیان کرد. سپس محمدمهدی راسخ دبیرکل اتاق تهران،ضمن تقدیر از این نمایندگان گفت: در سال های گذشته، گلایه و شکایت های زیادی از عدم حضور و ناکارایی نمایندگان اتاق تهران در هیأت های حل اختلاف به دست ما می رسید اما خوشبختانه در حال حاضر به واسطه اهتمام این اعضا، شکایات به حداقل رسیده است.

راسخ تصریح کرد که انتظار و خواسته اتاق بازرگانی تهران این است که نمایندگان اتاق در جلسات هیأت های حل اختلاف حضور قطعی داشته باشند.

دبیرکل اتاق تهران در ادامه، مقوله دفاع در جلسات هیأت های حل اختلاف مالیاتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اتاق تهران در این جلسات هرگز به دنبال تضییع حقوق دولت نیست بلکه خواستار دفاع قانونی در این جلسات هستیم که نه به بیت المال حقی اجحاف شود و نه آنکه فعالان بخش خصوصی ضرر و زیانی ببینند.

به گفته وی، برای نمایندگان مالیاتی اتاق تهران در هیأت های حل اختلاف کارت شناسایی طراحی شده که این افراد به هنگام حضور در جلسات با استفاده از این کارت برای دیگر حاضران در نشست های حل اختلاف قابل شناسایی باشند.

او اظهار امیدواری کرد که با رعایت قوانین و نیز حضور فعالانه نمایندگان مالیاتی اتاق تهران، شکایات در این زمینه به صفر برسد.

راسخ در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل شورای مشورتی مالیاتی در اتاق تهران اشاره کرد و گفت: در این شورا به فعالان اقتصادی مشاوره‌های مالیاتی داده می شود و تجار و کارآفرینان می توانند هم به صورت حضوری مشاوره های لازم را بگیرند یا آنکه سوالات خود را به صورت کتبی و از طریق سایت اتاق تهران با مشاوران ما در میان گذاشته و پاسخ خود را نیز دریافت کنند.

دبیرکل اتاق تهران همچنین خاطرنشان کرد که اصلاح قانون مالیات ها در دستور کار این شورا قرار گرفته و یادآورد شد: طبق وعده ای که به مجلس و وزارت بازرگانی داده ایم،تا پایان نیمه اول سال جاری اصلاحیه قانون مالیاتی را به دولت تحویل می دهیم تا با بررسی آن در مجلس هرچه زودتر به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

راسخ همچنین پیشنهاد داد که با همکاری نمایندگان امور مالیاتی اتاق تهران، کتابچه راهنما درباره مسائل مالیاتی چاپ و در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.

در ادامه این نشست، سید حمید حسینی،خزانه دار و نیز نماینده اتاق تهران در کمیسیون ضرایب مالیاتی، با بیان اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی همکاری ضعیفی با نمایندگان اتاق تهران در هیأت های حل اختلاف دارند، گفت: حضور مؤثر اتاق تهران در کمیسیون ضرایب مالیاتی منجر به آن شد که ضرایب مالیاتی 20 اتحادیه کاهش یابد.

حسینی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: متوسط مالیاتی که از اصناف و صنوف گرفته می شود 450 هزار تومان است در حالی که سازمان امور مالیاتی با نگاه تبعیض آمیز خود از بنگاه ها و واحدهای تولیدی و صادراتی مالیاتی چندین میلیون تومانی اخذ می کند.

به گفته وی، این عامل باعث آن شده است که برخی از بنگاه داران به زیرمجموعه اصناف رفته اند تا مالیات کمتری را پرداخت کنند.

او ادامه داد: وزارت امور اقتصاد و دارایی در حالی با ابزارهای مختلف از جمله ضرایب مالیاتی به بنگاه های تولیدی و صادراتی فشار وارد می کند که این بنگاه ها خود با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند.

خزانه دار اتاق تهران در ادامه سخنان خود خواستار این شد که نمایندگان اتاق تهران در هیأت های حل اختلاف با انگیزه بیشتری به دفاع از مؤدیان بپردازند.

طلایی زاده،مشاور اتاق تهران در امور مالیاتی نیز در این نشست بر اطلاع رسانی و آگاهی سازی مؤدیان تأکید کرد و این نکته را نیز یادآور شد که نمایندگان اتاق تهران در جلسات هیأت های حل اختلاف به عنوان وکیل مؤدیان حضور فعالی خواهند داشت.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید