Performancing Metrics

انتقاد مقیمی به عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دولت | اتاق خبر
کد خبر: 118727
تاریخ انتشار: 11 تیر 1394 - 07:24
اتاق نیوز - معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور، با انتقاد از عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دولت گفت: این رسانه گاه با برجسته کردن یک موضوع حاشیه‌ای و بزرگنمایی آن در...
اتاق نیوز - معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور، با انتقاد از عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دولت گفت: این رسانه گاه با برجسته کردن یک موضوع حاشیه‌ای و بزرگنمایی آن در حق دستگاه اجرا کم لطفی می‌کند و این در حالی است که به سادگی از خدمات شاخص دولت یازدهم عبور کرده و خدمات دولت را نادیده می‌گیرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران در سمنان، اظهار کرد: به طور مثال دولت تدبیر و امید با برنامه‌های خود تورم را از 43درصد به 15درصد رساند اما رسانه ملی کمترین توجه را به این مهم نداشت و این در حالی است که یک موضوع کوچک حاشیه‌ای را با اهداف دیگر بزرگنمایی می‌کند. وی با بیان این‌که «دولت در دو سال گذشته اقدامات موثری در بخش‌های مختلف داشته است» افزود: متاسفانه رسانه ملی در زمینه اطلاع رسانی در خصوص فعالیت‌های دولت عملکرد خوبی نداشته است.البته در بخش‌های علمی و واحدهای تولیدی گاه برنامه‌های خوبی داشته که جای تقدیر دارد اما در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی ایراداتی به عملکرد مسئولان صداوسیما وارد است. وی در عین حال با تقدیر از عملکرد مراکز صداوسیما در استان‌ها، افزود: صداوسیما در استان‌ها عملکرد بسیار بهتری دارد و به انعکاس خدمات دولت می‌پردازد اما متاسفانه در سطح ملی، انتقاداتی به عملکرد رسانه ملی به خصوص در عدم توجه به خدمات دولت جمهوری اسلامی وجود دارد. معاون وزیر کشور با بیان این‌که «رسانه اثرگذاری مثل صداوسیما باید در خصوص اطلاع‌رسانی درخصوص خدمات دولت به مردم، عملکرد بهتری داشته باشد»، خاطرنشان کرد: صداوسیما باید به بازتاب عملکرد موفق دولت در حوزه اقتصاد و مسائل اساسی و سراسری بیشتر بپردازد. وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان ادامه داد: توصیه ما به دوستان صداوسیما این است که به ایجاد نشاط سیاسی در کشور کمک کنیم.همچنین در خصوص خدمات و فعالیت‌های دولت اطلاع‌رسانی به موقع و درست و دقیقی داشته باشند. وی با انتقاد از انعکاس گزینشی اخبار دولت از سوی رسانه ملی افزود: یکی از برنامه‌های خوب مجموعه وزارت کشور برگزاری چندین نشست در خانه احزاب بود که درآن بیش از یکصد و پنجاه فعال سیاسی شاخص کشور با دیدگاه‌های متفاوت سیاسی زیر یک سقف جمع و به ارایه برنامه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص اداره کشور پرداختند اما رسانه ملی از همه آن برنامه‌ها تنها به بازتاب بخش کوچکی از یکی از برنامه‌ها که در آن بحث بین این فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب کمی تند شد، پرداخت؛ در حالی که انتخاب گزینشی اخباری از این دست ،آن هم در چند ثانیه به هیچ وجه به مصلحت مردم نیست.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید