Performancing Metrics

دیدار سفیر کشورمان با رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای برزیل | اتاق خبر
کد خبر: 119024
تاریخ انتشار: 13 تیر 1394 - 10:13
اتاق نیوز - در دیدار سفیر کشورمان در برزیل با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی سنای برزیل، راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری...
اتاق نیوز - در دیدار سفیر کشورمان در برزیل با رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی سنای برزیل، راه‌های توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل خصوصاً‌ در بخش پارلمانی مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.
محمدعلی قانع‌زاده در دیدار با سناتور آلوئیزیو نونس فیلیو ضمن تشریح پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی، نقش مجالس را در توسعه روابط بین کشورها مهم عنوان کرد. وی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در علوم و تکنولوژی‌های پیچیده از جمله هوافضا، نانو و بیوتکنولوژی این پیشرفت‌ها را در سایه همت و تلاش نخبگان و دانشمندان کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز ایران در این گونه علوم دارای رتبه اول در خاورمیانه است. قانع‌زاده در ادامه به نقش مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و تأکید کرد: مجالس قانون‌گذاری کشورها می توانند در حل بسیاری از بحران‌ها و تنش‌های جهانی نقش‌آفرین و تأثیرگذار باشند. سفیر کشورمان در برزیل در این دیدار همچنین حضور و نقش زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف کشور را بسیار موثر و سازنده عنوان کرد و گفت: امروز زنان ایرانی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی ایران حضور فعال داشته و ضمن کسب موقعیت‌های سیاسی و حضور قوی در مجلس شورای اسلامی، در امور کشور مشارکت دارند. در این دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی سنای برزیل با اشاره به تاریخچه تمدن کهن و فرهنگ ایران باستان و تأثیرپذیری جهان از این تمدن، گفت: همواره تمدن ایران و فرهنگ غنی آن مورد احترام جهانیان بوده و شخصاً‌ علاقه خاصی به این فرهنگ و ایران دارم. آلوئیزیو نونس فیلیو، در این راستا به سینمای ایران و نقش بسیار مثبت آن در جهان اشاره کرد و افزود: در برزیل سینمای ایران طرفداران زیادی دارد. وی در ادامه این دیدار با تأکید بر نقش پارلمان‌ها در توسعه روابط بین کشورها، گفت: با همکاری مجالس می‌توان بسیاری از مشکلات در مناطق مختلف دنیا را حل کرد. این سناتور برزیلی با اظهار علاقه به توسعه همکاری‌ها بین مجالس دو کشور خواستار ایجاد ارتباطات بیشتر و تبادل هیأت‌های پارلمانی گردید و آمادگی خود را برای سفر به کشورمان اعلام کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید