Performancing Metrics

تولید فرآورده‌های گوشتی بدون گوشت | اتاق خبر
کد خبر: 119354
تاریخ انتشار: 14 تیر 1394 - 11:17
اتاق نیوز: دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران گفت:‌ بسیاری از کارخانه‌ها به سمت تولید سوسیس و کالباس بدون گوشت می‌روند اما تولید فرآورده‌های گوشتی با منابع ...
اتاق نیوز: دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران گفت:‌ بسیاری از کارخانه‌ها به سمت تولید سوسیس و کالباس بدون گوشت می‌روند اما تولید فرآورده‌های گوشتی با منابع گیاهی در ابتدای راه است و استاندارد خاصی برای آن مشخص نشده است.
مجید افلاکی با اشاره به این‌که تولید فرآورده‌های گوشتی با منابع گیاهی از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر سوسیس با استفاده از انواع قارچ‌ها، پنیر و بدون گوشت حیوانی تولید می‌شود اما در ابتدای کار هستیم و مقدار تولید این محصول کم است. وی در مورد بهره‌گیری از مواد مصرفی در سوسیس و کالباس بدون گوشت گفت: نوع مواد بستگی به نیاز مصرف‌کننده و سفارش مخاطب دارد؛ به عنوان مثال مصرف‌کنندگان معمولا از محصولات قارچ استفاده می‌کنند لذا استفاده از نوع سبزیجات بستگی به ذائقه مصرف‌کننده دارد. دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران افزود: در تولید فرآورده‌های گوشتی بدون گوشت به حفظ کیفیت سبزیجات توجه می‌شود و بخش تحقیق و تفحص مشخص می‌کند از چه سبزیجاتی با چه طول عمری می‌توان استفاده کرد. در حال حاضر این بخش استاندارد‌ها را بررسی می‌کند. افلاکی با اشاره به این‌که میزان تولید محصولات سوسیس و کالباس با مواد غیرگوشتی هنوز قابل توجه نیست، در مورد میزان مصرف سوسیس و کالباس در ماه مبارک رمضان گفت: طبیعتا در ماه مبارک رمضان استفاده از سوسیس و کالباس کمتر می‌شود. وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته به‌طور کلی 500 هزار تن انواع فرآورده‌های گوشتی در کشور مصرف شد که نشان‌دهنده میزان مصرف سرانه بیش از پنج کیلوگرم است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید