Performancing Metrics

کلیددران کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران | اتاق خبر
کد خبر: 1198
تاریخ انتشار: 5 تیر 1390 - 10:56

فراخوان انتخاب هیأت رییسه کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران کافی بود تا نمایندگان بخش خصوصی روز یکشنبه خود را به ساختمان خیابان وزرا برسانند و با انتخاب رییس و نواب رییس هر کمیسیون، عملا موتور فعالیت اتاق تهران در دوره هفتم را روشن کنند. به گزارش سایت خبری اتاق تهران، نخستین جلسه کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران به انتخاب اعضای هیأت رییسه هر کمیسیون اختصاص یافت و شش رییس و 12 نایب رییس با رأی اعضا،کلیددار کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران شدند. در این میان کمیسیون فضای کسب و کار و کارآفرینی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا تشکیل جلسه نداد و انتخاب هیأت رییسه این کمیسیون به جلسه آتی موکول شد.

اتاق نیوز به نقل از سایت اتاق تهران ؛طبقه هشتم اتاق تهران پذیرای اعضای کمیسیون تخصصی تولید و تجارت بود. این کمیسیون از پرطرفدارترین کمیسیون های اتاق تهران است به طوری که در این روز 34 عضو آن برای انتخاب رییس و نواب رییس حضور داشتند و سالن جلسات اتاق تهران نیز برای برگزاری نخستین جلسه به این کمیسیون اختصاص پیدا کرد. هرچند از این 34 نفر، 11 عضو غایب جلسه نخست بودند. نخستین جلسه کمیسیون تولید و تجارت با اعلام وصول ادغام دو وزارت بازرگانی و صنایع در مجلس شورای اسلامی همزمان شد و از این رو، یحیی آل اسحاق که بر اساس آیین نامه به عنوان رییس اتاق تهران باید در جلسه انتخاب هیأت رییسه کمیسیون حضور می داشت،آن را به فال نیک گرفت و تأکید کرد که اتاق تهران با راه اندازی کمیسیون تولید و تجارت قصد دارد همگام با دولت در همسانی دو مقوله تولید و تجارت نقش آفرینی کند.

پس از سخنان رییس اتاق تهران، نوبت به اعلام نامزدهای ریاست این کمیسیون رسید که محسن بهرامی ارض اقدس و محسن خلیلی عراقی با بلند کردن دست خود اعلام نامزدی کردند. گلدان رأی گیری در میان اعضای کمیسیون چرخید و سرانجام با شمارش آرا، بهرامی ارض اقدس با کسب 15 رأی موفق شد ردای ریاست کمیسیون تولید و تجارت اتاق تهران را بر تن کند.

کرسی نواب رییس نیز به ایرج ندیمی ،نماینده وزارت صنایع و محمدرضا نجفی منش از فعالان حوزه صنعت خودرو رسید.

به دنبال تعیین تکلیف هیأت رییسه کمیسیون تولید و تجارت اتاق تهران، نوبیت به کمیسیون انرژی رسید تا با انتخاب کلیدداران آن چراغ این کمیسیون نیز روشن شود. محمد پارسا که از فعالان صنعت برق کشور است و سندیکای صنعت برق را نیز اداره می کند و شرکت صانیر را نیز می چرخاند، به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد و به این ترتیب اتاق تهران نشان داد که برای حضور تشکل ها در بخش های مدیریتی اتاق اهمیت بالایی قائل است.

کرسی نائب رییسی این کمیسیون نیز دو نامزد داشت؛مهدی پورقاضی از فعالان بخش خصوصی و عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران به همراه محمدتقی هاشمیان که در این جلسه غایب بود اما با ارسال رزومه و برنامه‌های خود اعلام نامزدی کرده بود، نامزد نایب رییسی شدند که با رأی اعضای کمیسیون، پورقاضی نایب رییس اول و هاشمیان نایب رییس دوم کمیسیون انرژی اتاق تهران شدند.

کرسی ریاست کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق تهران نیز به مسعود خوانساری بار دیگر وفا کرد و این فعال اقتصادی حوزه حمل و نقل برای یک دوره دیگر سکان این کمیسیون را به دست گرفت. سیده فاطمه مقیمی و توفیق مجدپور نیز با رأی اعضای کمیسیون به عنوان نواب رییس انتخاب شدند.

اما کلید کمیسیون تازه وارد امور اجتماعی و تشکل ها به محمد مهدی راسخ دبیرکل اتاق تهران واگذار شد. اعضای این کمیسیون با انتخاب راسخ به عنوان رییس کمیسیون، حمیدرضا صالحی و پرویز حسابی را نیز در کنار راسخ نشاندند تا ترکیب هیأت رییسه این کمیسیون نیز مشخص شود.

ریاست کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق تهران نیز به محمد رضا شهیدی تبار رسید. او که نماینده وزارت صنایع در هیأت نمایندگان اتاق تهران است برای هدایت این کمیسیون محمدمهدی رییس زاده و ابوالفضل روغنی (دیگر نماینده وزارت صنایع در اتاق تهران) را در کنار خود دارد.

و سرانجام کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران نیز درهای خود را عصر یکشنبه به روی اعضا باز کرد و با انتخاب شاهرخ ظهیری به عنوان رییس کمیسیون و ابوالحسن خلیلی و نیز عباسعلی قصاعی به عنوان نواب رییس، دوره جدید کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران آغاز شد.

 

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید