Performancing Metrics

پیشرفت 80درصدی طرح انتقال آب سد امیرکبیر به تهران | اتاق خبر
کد خبر: 119877
تاریخ انتشار: 16 تیر 1394 - 06:31
اتاق نیوز - بخش ساختمانی تصفیه خانه ششم آب تهران در حال حاضر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به گفته مجری طرح انتقال آب به شهر تهران از سد تنظیمی امیرکبیر، تصف
اتاق نیوز - بخش ساختمانی تصفیه خانه ششم آب تهران در حال حاضر بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به گفته مجری طرح انتقال آب به شهر تهران از سد تنظیمی امیرکبیر، تصفیه خانه ششم آب تهران زیرمجموعه طرح بزرگ آبرسانی به تهران از سد امیرکبیر است که برای اجرای پروژه های آن شامل 29.5 کیلومتر تونل انتقال آب و فاز نخست تصفیه خانه تاکنون افزون بر دو هزار 750 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، تصفیه خانه ششم آب تهران بزرگترین تصفیه خانه آب آشامیدنی کشور است که طراحی جزئیات تصفیه خانه ششم از اواسط سال 1388 آغاز اما با توجه به تغییرات عمده در طرح اولیه، استارت عملیات اجرایی از ابتدای سال 1390 زده شد. این طرح به دلیل قرار گرفتن در تراز ارتفاعی مناسب موجب صرفه جویی بسیار زیادی در مصرف انرژی شده است و به گفته نیلچیان مجری طرح انتقال آب به شهر تهران از سد تنظیمی امیرکبیر، با راه اندازی سامانه انتقال آب سد امیرکبیرشامل تونلی به طول 29.5 کیلومتر و تصفیه خانه ششم که در ذیل همین طرح ساخته شده است، امکان انتقال کامل حق آبه تهران از سدهای امیرکبیر و طالقان فراهم می‌شود. وی با اشاره به مشکلات مالی در طرح ساخت تصفیه خانه ششم آب تهران واقع در منطقه 22،اظهار کرد: با تلاش و پیگیری های مستمر شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان کارفرما بخش ساختمانی تصفیه خانه بیش از 80 درصد و بخش تجهیزات نیز حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. نیلچیان پایان یافتن این پروژه را در گروتامین یک هزار و دویست میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت: برای تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح، شرکت آب منطقه ای تهران، علاوه بر منابع بودجه عمومی، استفاده از اوراق مشارکت، بودجه خشکسالی و سایر منابع اعتباری را در دست پیگیری دارد. به گفته مجری طرح انتقال آب به شهر تهران از سد تنظیمی امیرکبی ، عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز به طرح، برخورد با زون های گسله و هجوم آب در زمان اجرای تونل انتقال و نوسانات قیمت ارز در سال های گذشته از مواردی است که این طرح را در زمان های مختلف دچار مشکل کرده بود. وی اظهار کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، امکان بهره برداری فاز نخست تصفیه خانه تا اواخر سال جاری وجود دارد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید