Performancing Metrics

3 سال زندان برای شکارچی دروغگوی پلنگ | اتاق خبر
کد خبر: 120033
تاریخ انتشار: 16 تیر 1394 - 11:38
اتاق نیوز - داستانسرایی دروغین یک شکارچی که ادعا داشت عکس‌های مرگ یک پلنگ ایرانی، ساختگی است، نتوانست وی را از مجازات سنگین نجات دهد....
اتاق نیوز - داستانسرایی دروغین یک شکارچی که ادعا داشت عکس‌های مرگ یک پلنگ ایرانی، ساختگی است، نتوانست وی را از مجازات سنگین نجات دهد.
روزنامه ایران نوشت: در حکم دادگاه، عامل قتل پلنگ ایرانی در ایوان به تحمل سه سال زندان، 50 میلیون ریال جزای نقدی و مصادره دو تفنگ شکاری به نفع دولت محکوم شد. بر اساس گزارش دیده‌بان حیات‌وحش، فروردین سال جاری یک پلنگ ایرانی به طرز بی‌رحمانه‌ای در ایوان استان ایلام کشته شد. رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایوان در این باره گفت: این پلنگ توسط یکی از دامداران منطقه در ارتفاعات «شره زول» و در منطقه‌ای به نام «پلنگ کنا» با شلیک گلوله از پای درآمد. علی محمودی اظهار کرد: پس از این حادثه با تلاش محیط‌بانان ایوان، عامل کشتار پلنگ شناسایی و با شکایت اداره محیط زیست این شهر پرونده‌ای در این زمینه در مراجع قضایی تشکیل شد. سپس محیط‌بانان طی هماهنگی با دادستان و دستور قضایی، خانه این مرد را مورد تفتیش و بازرسی قرار داده و یک تفنگ برنو و یک تفنگ پنج تیر پران - هر دو تفنگ دارای مجوز - از خانه وی کشف شد. مرد شکارچی در جریان بازجویی‌های ابتدایی منکر هرگونه تخلفی بوده و تصاویر منتشر شده را غیرواقعی و ساختگی عنوان کرده بود و هرگز نشانی محل دفن یا رها کردن لاشه پلنگ را در اختیار مأموران و دادگاه قرار نداد اما بررسی‌های کارشناس رسمی دادگستری، تصاویر را کاملاً واقعی و غیرساختگی دانست؛ بنابراین این مرد نیز به ناچار به کشتار پلنگ اعتراف کرد. در جریان رسیدگی به این پرونده در دادسرای ایوان، جرم این شکارچی از بابت شکار یک پلنگ ایرانی مسلم دانسته شد؛ بنابراین دادگاه این شکارچی را به تحمل سه سال حبس تعزیری و پرداخت 50 میلیون ریال جزای نقدی به خاطر ضرر و زیان وارده به محیط زیست محکوم کرد. همچنین با رأی دادگاه، مجوز دو تفنگ کشف شده از خانه این مرد نیز لغو و تفنگ‌ها به نفع دولت مصادره شد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید