Performancing Metrics

افزایش مالیات شیوه‌ای موثر برای کاهش مصرف سیگار | اتاق خبر
کد خبر: 120064
تاریخ انتشار: 16 تیر 1394 - 12:41
اتاق نیوز - سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد که تمام دولت‌ها برای حفظ جان انسان‌ها و سرمایه‌گذاری روی ارائه خدمات سلامتی بیشتر باید مالیات سیگار و دیگر محصولات دخا...
اتاق نیوز - سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکید کرد که تمام دولت‌ها برای حفظ جان انسان‌ها و سرمایه‌گذاری روی ارائه خدمات سلامتی بیشتر باید مالیات سیگار و دیگر محصولات دخانی را افزایش دهند.
در این گزارش که با عنوان «همه‌گیری جهانی دخانیات 2015» منتشر شده، آمده است که تعداد کمی از دولت‌ها برای منصرف کردن مردم خود از استعمال سیگار و کمک به آنان در جهت کاهش و ترک مواد دخانی به اعمال مالیات روی این محصولات اقدام کرده‌اند. سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند حداقل 75 درصد قیمت یک بسته سیگار باید مالیات آن باشد. بررسی این سازمان حاکی از آن است که در شش ثانیه یک نفر به دلیل بیماری‌های مربوط با استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد که این رقم برابر با شش میلیون نفر در سال و عمدتا در کشورهای در حال توسعه است. همچنین پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 2030 به بیش از 8 میلیون تن افزایش یابد. در گزارش سازمان جهانی بهداشت همچنین آمده است که در سراسر جهان یک میلیارد مصرف کننده مواد دخانی وجود دارند اما بسیاری از کشورها میزان پایینی مالیات روی تنباکو اعمال می‌کنند یا مالیات خاصی برای آن قرار نمی‌دهند. به گزارش خبرگزاری رویترز، به اعتقاد کارشناسان WHO افزایش مالیات روی محصولات دخانی موثرترین شیوه برای کاهش مصرف آن و جلوگیری از مرگ بسیاری از انسان‌ها است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید