Performancing Metrics

نعمت‌زاده: بنگاه‌های صادراتی نباید توسط بانک‌ها در خطر ورشکستگی قرار گیرند | اتاق خبر
کد خبر: 120732
تاریخ انتشار: 20 تیر 1394 - 20:00
اتاق نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آن دسته از بنگاه ها و شرکت‌های صادراتی که بنا به دلایلی در خلال سال‌های اخیر و بخصوص به دلیل مسائل ناشی از تحریم دچار در...
اتاق نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: آن دسته از بنگاه ها و شرکت‌های صادراتی که بنا به دلایلی در خلال سال‌های اخیر و بخصوص به دلیل مسائل ناشی از تحریم دچار دردسر و با مشکلات مالی مواجه شده‌اند، نباید توسط موسسات مالی و اعتباری و بانک ها تحت فشار و خطر ورشکستگی قرار گیرند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز - شنبه - در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار کرد: در این گیر و دار لااقل صندوق ضمانت صادرات ایران می تواند به عنوان حامی، با مداخله در فرآیند اخذ وام‌های صادراتی این بنگاه ها از سیستم بانکی به نوعی در زمان بروز مشکلات به آنها کمک کند. در این راستا یکی از ابزارهای مناسب اخذ وثایق سهل‌تر از صادرکنندگان در مقایسه با سیستم بانکی است. نعمت‌زاده با انتقاد از برخی رویکردهای بخش حقوقی بانک ها و موسسات مالی اظهار کرد: اخیرا موضوع اخذ وثایق سهل البیع و سهل الوصول توسط بانک های مدعی توسعه صادرات مطرح می شود که این موضوع به هیچ عنوان با رویکرد حمایتی دولت همسان نیست. من توصیه می کنم این نوع رویکرد به طور کامل از صندوق ضمانت صادرات ایران نیز (اگر وجود دارد) حذف شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان اظهار کرد: نجات کشور از رکود در گروی توسعه صادرات و تجارت کالا و خدمات ایرانی است و مقام معظم رهبری نیز در جای جای فرمایشات‌شان بر این موضوع تاکید داشته اند و اگر به دنبال توسعه صادرات ایران هستیم، باید چشم انداز و افق صادراتی و جهانی برای تولیداتمان ببینیم و این مهم محقق نمی شود مگر با این نگرش که دیدگاه صادراتی در تک تک افراد دولت و مجلس و افراد جامعه و خصوصا خانواده صنعت، معدن و تجارت و مجموعه های تابعه نهادینه بشود و مطمئنا تلاش آن دسته از افرادی که در جهت نیل به این اهداف بزرگ یعنی رشد و رونق اقتصادی، توسعه صادرات کشور، بهبود فضای کسب و کار و افزایش ظرفیت های تولیدی هستند عبادت است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید