Performancing Metrics

مسیح کشاورز در گفتگو با اتاق نیوز: قیمت برنج ایرانی را دلالان تعیین می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 120819
تاریخ انتشار: 21 تیر 1394 - 12:01
اتاق نیوز: دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: قیمت برنج ایرانی را دلالان بازار تعیین می کنند که هیچ ارتباطی با میزان عرضه و تقاضای داخلی و همچنین قیمت های جهانی ندارد....
اتاق نیوز: دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: قیمت برنج ایرانی را دلالان بازار تعیین می کنند که هیچ ارتباطی با میزان عرضه و تقاضای داخلی و همچنین قیمت های جهانی ندارد.
مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به افزایش قیمت برنج ایرانی طی چند سال اخیر در گفتگویی با اتاق نیوز اعلام کرد: با توجه به آمارهای منتشر شده از سوی سازمان غذا و دارو، اکثر مردم ایران برنج خارجی مصرف می کنند و حتی با کاهش قیمت و حذف تعرفه واردات در جهت کاهش قیمت برنج ایرانی، باز هم این محصول ارزان نشده بلکه دلالان قیمت ان ر ا نیز افزایش داده اند. وی ادامه داد: متاسفانه قیمت و شیوه مصرفی برنج ایرانی از هیچ الگویی پیروی نمی کند. به طور مثال واردات برنج افزایش پیدا کرد تا قیمت کاهش یابد؛ اما برنج ایرانی افزایش قیمت داد و نقش خود را در سبد خانوارهای ایرانی کمرنگ کرد. کشاورز افزود: قیمت برنج داخلی و ایرانی ربطی به هم نداشته و هرکدام سهم مشخصی را در بازار به خود اختصاص داده و مشتریان ثابت خود را دارند. دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به شایعاتی در خصوص واردات برنج های آلوده به کشور گفت: تمامی برنج هایی که از هندوستان به ایران وارد می شوند؛ دارای شناسنامه ای با کد 14 رقمی بوده که بر روی کیسه های برنج درج شده است. وی یادآور شد: این کد 14 رقمی متشکل از استاندارد، ایزو، گواهی نامه های مختلف به جهت تایید سلامت برنج بوده که از هنگام برداشت تا مبادی خروجی از هندوستان کسب می شود. مسیح تاکید کرد: از این رو وجود برنج آلوده وارداتی در ایران هرگز صحت نداشته و امکانپذیر نیست. این عضو اتاق بازرگانی ایران با مد نظر قرار دادن کیفیت برنج های ایرانی ادامه داد: متاسفانه وزارت صنعت و معدن و تجارت در کنار سازمان توسعه تجارت و همچنین سازمان غذا و دار،و پروسه تایید سلامت برنج ایرانی که در کشور هندوستان اجرایی می شود را در ایران عملیاتی نمی کنند و همین منجر به آن شده تا نتوان سلامت برنج ایرانی را به صورت تخصص و اداری تایید کرد. وی گفت: همین مهم منجر شده تا در صادرات برنج ایرانی موفق نباشیم و مصرف آن تنها مختص به مردم کشورمان باشد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید