Performancing Metrics

ادامه مذاکرات حوزه یورو و لغو نشست اتحادیه اروپا درباره یونان | اتاق خبر
کد خبر: 121003
تاریخ انتشار: 21 تیر 1394 - 15:25
اتاق نیوز - اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) نشست 28 عضو را که محور آن تصمیم‌گیری درباره سرنوشت یونان در حوزه یورو بود، لغو کرد اما نشست سران 19 کشور عضو یورو طبق برنامه انج
اتاق نیوز - اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) نشست 28 عضو را که محور آن تصمیم‌گیری درباره سرنوشت یونان در حوزه یورو بود، لغو کرد اما نشست سران 19 کشور عضو یورو طبق برنامه انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبر از سوی دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا اعلام شد و در شرایطی مطرح می‌شود که وزرای دارایی حوزه یورو برای دومین روز پیاپی مذاکرات "دشوار" خود را درباره شرایط وام یونان و پیشنهادات جدید دولت الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر چپگرای یونان دنبال می‌کنند. دونالد در پیامی توییتری گفت: من امروز نشست اتحادیه اروپا را لغو کردم. اما نشست رهبران 19 کشور عضو حوزه یورو راس ساعت 14 به وقت گرینویچ برگزار می‌شود و تا زمانی که ما درباره یونان به نتیجه برسیم، ادامه خواهد داشت. در همین حال پارلمان فنلاند به خروج یونان از حوزه یورو رای مثبت داد. رسانه‌های خبری گزارش دادند، پارلمان فنلاند تصمیم گرفته است که هیچگونه معاهده وام جدیدی را برای یونان نپذیرد. این رای‌گیری در پارلمان فنلاند پس از آن انجام شد که دومین حزب بزرگ اپوزیسیون در پارلمان این کشور به ساقط کردن دولت تهدید کرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید