Performancing Metrics

اختراع جدید گوگل؛شارژ موبایل با لپ تاپ | اتاق خبر
کد خبر: 121690
تاریخ انتشار: 22 تیر 1394 - 14:53
اتاق نیوز- متخصصان گوگل در صدد برآورده کردن یکی از آرزوهای کاربران ابزارهای دیجیتال و رفع یکی از دردسرهای قدیمی آنها هستند. به زودی آنان قادر خواهند بود تلفن همراه خو...
اتاق نیوز- متخصصان گوگل در صدد برآورده کردن یکی از آرزوهای کاربران ابزارهای دیجیتال و رفع یکی از دردسرهای قدیمی آنها هستند. به زودی آنان قادر خواهند بود تلفن همراه خود را با لپ تاپ شارژ کنند.
طبق اطلاعات افشا شده از پتنت یا همان حق اختراعی که اخیرا گوگل ثبت کرده، گوگل در سری آینده لپ تاپ های کروم بوک خود در نظر دارد قصد دارد سیم پیچ کوچکی را درون کیبورد این دستگاه ها تعبیه کند که قادر باشد هم به عنوان دریافت کننده انرژی و هم به شکل ارسال کننده آن عمل نماید. در صورت وجود چنین قابلیتی کاربران تلفن های هوشمند خواهند توانست ابزارهای خود را به سادگی و با قرار دادن در بالای کیبورد این لپ تاپ ها شارژ کنند. این سیم پیچ ضمنا به قدری کوچک است که می توان آن را درون یک کلید کیبورد قرار داد. این نحوه طراحی، دسترسی و تعمیر آن را بسیار ساده می کند. گوگل همچنین در پتنت خود به این موضوع اشاره کرده که تکنولوژی یاد شده قابلیت به کارگیری در کیبوردهای مجزا را نیز داراست. اخیرا گوگل در سری 2015 نت بوک های کروم بوک نیز ابداعات خاصی به خرج داده و برای نخستین بار در آن یک جفت کانکتور یو اس بی نوع C تعبیه کرده است. از طریق این کانکتورها هم می توان باتری دستگاه را شارژ کرد، هم اطلاعات را منتقل کرد و هم تصویر دستگاه را روی وسایلی مثل تلویزیون منعکس کرد. علاوه بر این نوع سی USB توان الکتریکی بیشتری را نیز منتقل می کند: در حدود 20 ولت، 100 وات و 5 آمپر برق.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید