Performancing Metrics

سه خصلت که زنان را جهنمی می‌کند! | اتاق خبر
کد خبر: 122054
تاریخ انتشار: 23 تیر 1394 - 12:04
اتاق نیوز - دوزخ نتیجه اعمال ما انسان ها است و بر اساس کاشته های دنیایی مان سبب ورود به آن می شویم، زنان نیز به سبب سه خصیصه رفتاری به جهنم داخل می شوند....
اتاق نیوز - دوزخ نتیجه اعمال ما انسان ها است و بر اساس کاشته های دنیایی مان سبب ورود به آن می شویم، زنان نیز به سبب سه خصیصه رفتاری به جهنم داخل می شوند.
همه ما از وجود بهشت و جهنم مطلع و به آنها معتقدیم و می دانیم اعمالی هستند که می توانند مجوز ورود ما به بهشت نعمیم یا سبب ساز داخل شدنمان به آتش جهنم شوند، مسئله ای که در آیات و روایات نیز به آن اشاره می شود. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «هر تندخوىِ خشنِ مغرورِ گردن فرازِ حریصِ خسیسِ بى خیر، اهل دوزخ است و اهل بهشت، مستضعفان بى پناهند.» همان حضرت (ص) فرموده اند: «سه خوى از اخلاق دوزخیان است: تکبّر، خودپسندى و بد اخلاقى.» همچنین، امام صادق (ع) در معرفی اهل دوزخ می فرمایند: «سه خوى است که اگر در مرد باشد، باکى نیست که بگویى او دوزخى است: خشونت و بزدلى و بخل. و سه خوى است که اگر در زن باشد، پروایى نیست که بگویى او دوزخى است: بى حیایى، بزرگ منشى و فخرفروشى.» پیامبر خدا (ص) نیز فرموده اند: «نخستین کسانى که به دوزخ مى روند، فرمانرواى قدرتمندى است که دادگرى نکند و توانگرى که حقوق مالى خود را نپردازد، و تهیدست متکبر.» علاوه بر این به تصریح روایات سخت ترین عذاب های الهی در روز قیامت به افرادی خاص اختصاص دارد. رسول خدا (ص) در این باره می فرمایند: «سخت ترین عذاب را در روز قیامت، عالمى مى چشد که علمش براى او سودى نداشته است.» امیرمومنان علی (ع) نیز فرموده اند: «سخت ترین عذاب را در روز رستاخیز ، آن کسى دارد که از قضاى الهى ناخشنود باشد.»  
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید