Performancing Metrics

یهودی سازی به قبرستان‌های فلسطینیان هم رسید! | اتاق خبر
کد خبر: 122270
تاریخ انتشار: 23 تیر 1394 - 18:00
اتاق نیوز - شهرداری رژیم صهیونیستی در بیت المقدس با طرح ساخت یک محله مسکونی برای شهرک نشینان بر روی یک قبرستان قدیمی مسلمانان در قدس غربی موافقت کرد....
اتاق نیوز - شهرداری رژیم صهیونیستی در بیت المقدس با طرح ساخت یک محله مسکونی برای شهرک نشینان بر روی یک قبرستان قدیمی مسلمانان در قدس غربی موافقت کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه‌ عبری زبان هاآرتص، کمیته برنامه‌ریزی و ساخت و ساز داخلی وابسته به شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس هفته گذشته طرح ساخت 192 واحد مسکونی یک هتل با 480 اتاق و یک مرکز تجاری بر روی قبرستان قدیمی فلسطینیان که صدها سال مورد استفاده مسلمانان شهر بیت المقدس بوده را تصویب کرد. به نوشته این روزنامه در طرح اصلی قرار بود ساختمان دادگاه رژیم صهیونیستی در این منطقه ساخته شود اما این تصمیم با حکم دادگاه عالی این رژیم تغییر کرده است. مرکز آثار تاریخی رژیم صهیونیستی پس از انجام حفاری در 6 موقعیت این منطقه، در پنج موضع، بقایای قبرهای قدیمی و اسکلت یافته است. گورستانی که قرار است منطقه مسکونی بر روی آن برپا شود، در نزدیکی مقبره مامن‌الله است که چندی پیش شهرداری رژیم صهیونیستی با وجود اعتراضات گسترده فلسطینان ساکن قدس و "جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی"، به جای آن موزه‌ای بنا کرد. همچنین موسسه وقف و میراث باستانی الاقصی (نزدیک به جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی) اعلام کرد: هدف شهرداری بیت المقدس از این طرح ادامه تلاش‌های خود در یهودی سازی قدس است. این موسسه که یکی از بزرگترین حامیان مقدسات اسلامی شهر بیت المقدس و سرزمین‌های اسلامی است عنوان داشت: مقبره اسلامی با وجود تلاش اشغالگران برای نابود کردن تمدن و تاریخ عربی اسلامی شهر بیت المقدس مقبره باقی خواهد ماند. موسسه الاقصی در بیانیه‌های پیشین خود اعلام کرده بود حفاری‌هایی که در این مقبره صورت گرفته بیشتر مساحت آن را نابود کرده است. مساحت این مقبره در سال 1948 میلادی به 200 هزار متر مربع می‌رسید و اجساد تعداد زیادی صحابه و فقها علما و شهدای این سرزمین‌ را در بر داشت.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید