Performancing Metrics

نماینده پارلمان ترکیه: توافق هسته‌ای ایران برای کل منطقه و جهان مثبت خواهد بود | اتاق خبر
کد خبر: 122343
تاریخ انتشار: 23 تیر 1394 - 22:00
اتاق نیوز - «فاروق لوغ اوغلو» نماینده حزب جمهوری خلق ترکیه در پارلمان این کشور توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ را فرصتی نه تنها برای ایران در داخل و خارج دانست بلکه ...
اتاق نیوز - «فاروق لوغ اوغلو» نماینده حزب جمهوری خلق ترکیه در پارلمان این کشور توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ را فرصتی نه تنها برای ایران در داخل و خارج دانست بلکه آن را به نفع کل منطقه و جهان دانست.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در وین بعد از ۱۲ سال مذاکرات سخت و طاقت فرسا امروز حاصل شد. توافقی که تاثیرات گسترده ای را بر روند رشد و پیشرفت داخلی ایران و تحولات منطقه و جهان خواهد داشت.
«عثمان فاروق لوغ اوغلو» نماینده حزب جمهوری خلق ترکیه در پارلمان این کشور در ارزیابی خود از تاثیرات این توافق بر ایران و منطقه گفت: توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ تحول و خبری خوب نه تنها برای ایران بلکه برای کل منطقه و جهان است. وی در ادامه با اشاره به مذاکرات طولانی ایران و قدرت های جهانی برای دستیابی به این توافق تصریح کرد: این توافق بعد از مذاکرات و گفتگوهای طولانی مدت حاصل شد و ثابت کرد که اگر به دیپلماسی فرصت واقعی داده شود کارساز و موثر خواهد بود. نماینده پارلمان ترکیه در خصوص تاثیرات توافق هسته ای در داخل ایران و همچنین اثرات آن بر منطقه گفت: این توافق برای ایران هم در داخل و هم در خارج فرصت هایی را ایجاد خواهد کرد در داخل موجب رشد و پیشرفت سریعتر ایران خواهد شد و در خارج به ایران این امکان را خواهد داد تا از جایگاه خود به نفع برقراری ثبات و صلح در منطقه استفاده کند. وی در ادامه افزود: ایران و دیگر کشورهای منطقه مثل ترکیه، مصر و عربستان برای برقراری صلح در منطقه و پایان دادن به درگیری ها و قطب بندی های قومیتی هر یک مسئولیت هایی را بر عهده دارند. ایران می تواند بر سرنوشت کل منطقه تاثیر گذارد و آن را به سمت بهتری سوق دهد. همچنین لوغ اوغلو درباره تاثیر این توافق بر روابط ایران و دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: این توافق تاثیر بسیار مثبتی بر کل روابط ایران با غرب و شرق خواهد گذاشت. شاید ایران در اولین اقدامش از فرصت حاصل شده استفاده کند و دیدگاه ها و اهداف خود را برای عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس تبیین کند که این موضوع موجب ارسال پیام و سیگنال های مثبتی در کل منطقه خاورمیانه خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید