Performancing Metrics

وام بافت‌های فرسوده امسال سر و سامان می‌گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 122431
تاریخ انتشار: 24 تیر 1394 - 09:26
اتاق نیوز - مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور گفت: تلاش داریم با تشکیل کارگروه ویژه با بانک مرکزی، از طریق منابع بانکی یا سایر منابع در اخ...
اتاق نیوز - مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور گفت: تلاش داریم با تشکیل کارگروه ویژه با بانک مرکزی، از طریق منابع بانکی یا سایر منابع در اختیار دولت به مساله وام‌های بانکی بافت‌های فرسوده سر و سامان بدهیم.
نریمان مصطفایی اظهار کرد: در سال 93 به دلیل مشکلات منابع مالی بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات خیلی موفق نبودیم اما امسال با توجه به تشکیل کارگروه ویژه با بانک مرکزی و در صورت همکاری بانک‌ها تلاش داریم از طریق منابع بانکی یا سایر منابع در اختیار دولت وام‌های بانکی سر و سامان بگیرد وی افزود: تا کنون برنامه مطالعاتی توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی 91 شهر در دستور کار قرار گرفته و اقدامات اجرایی بیش از 30 شهر مصوب آغاز شده که حدود 105 میلیارد تومان هزینه شده و امسال هم حدود 20 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سایر شهرها را در دستور کار قرار داده‌ایم. مصطفایی هم‌چنین اظهار کرد: با برخی دستگاه‌ها از جمله سازمان شهرداری‌ها، معاونت امور زنان و بسیج سازندگی، تفاهم‌نامه هماهنگی بین بخشی امضا کرده‌ایم که طی اقدامات مشترک، همزمان با توانمندسازی، بحث پیشگیری را در سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام دهیم. مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی درخصوص بحث بودجه اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری که دولت با آن مواجه بود، اعتبارات امسال بیش از دو برابر افزایش یافته و از رقم 17 میلیارد تومان سال گذشته به 36 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. وی گفت: موضوع ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی به طور جدی در دستور کار قرار دارد و در برنامه ششم به عنوان یکی از موضوعات خاص از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری می‌شود. مصطفایی به مصوبه شورای عالی پول و اعتبار درخصوص رقم وام‌ها اشاره و تاکید کرد: وام نوسازی کلان‌شهرها 50 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 40 میلیون تومان و زیر مراکز استان‌ها 30 میلیون تومان برای هر واحد در نظر گرفته شده است. به گفته مدیرکل دفتر توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی قرار است سالانه 300 هزار واحد مسکونی نوسازی شود که طی شش سال یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی، نوسازی خواهد شد. وی درخصوص ورود بخش خصوصی به بحث ساماندهی بافت‌های فرسوده گفت: یک سری تفاهم‌نامه با بخش خصوصی از جمله انجمن انبوه‌سازن امضا شده و نوسازی با همکاری مردمی را در دستور کار داریم که ان‌شاءالله با گشایش‌های اقتصادی این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید