Performancing Metrics

مطابق پیش‌بینی‌ها «شنبه» عید فطر است | اتاق خبر
کد خبر: 122640
تاریخ انتشار: 24 تیر 1394 - 13:44
اتاق نیوز - حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در نشست خبری درباره رؤیت هلال ماه شوال گفت: پیش‌بینی می‌شود رویت هلال در غرو...
اتاق نیوز - حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در نشست خبری درباره رؤیت هلال ماه شوال گفت: پیش‌بینی می‌شود رویت هلال در غروب پنج‌شنبه بعید باشد و به احتمال زیاد، شنبه روز عید است، یعنی همان روزی که در تقویم درج شده است.
وی از فعالیت 150 گروه رصدی برای رؤیت هلال ماه شؤال خبر داد و افزود: رؤیت هلال به مسایل جوی و تجربه رصدگران و ... بستگی دارد اما شاخصه‌های رؤیت در غروب پنجشنبه بسیار ضعیف است و احتمالا طبق تقویم شنبه عید فطر خواهد بود. موحدنژاد تأکید کرد: اگر نتایج رصد‌های روز پنج‌شنبه غیر از این باشد و اتفاق دیگری رخ دهد، به اطلاع مردم می‌رسد. این کارشناس فقه و نجوم درباره منشأ اختلافات روز عید فطر در دیگر کشورهای اسلامی گفت: این اختلاف‌ها ابه دلیل تفاوت در مبناست، چون برخی فقها و علما رؤیت هلال را با چشم غیرمسلح قبول ندارند. عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری افزود: هر کدام از کشورها برای رؤیت هلال، ملاک و معیار خاص خود را دارند و براساس آن تصمیم می‌گیرند، اما کشورهایی که ما می‌شناسیم بدون رؤیت هلال ماه، اول ماه شوال را اعلام نمی‌کنند. البته متأسفانه برخی کشورها به دلیل این که تقویم از پیش تهیه و تنظیم شده است، طبق آن عمل می‌کنند.  
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید