Performancing Metrics

درخواست هنرمندان برای جلوگیری از کاهش بودجه بی‌بی‌سی | اتاق خبر
کد خبر: 123009
تاریخ انتشار: 25 تیر 1394 - 17:32
اتاق نیوز - حدود سی هنرمند و چهره سرشناس از سراسر جهان از دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا خواسته‌اند که از کاهش بودجه بی‌بی‎سی جلوگیری کند....
اتاق نیوز - حدود سی هنرمند و چهره سرشناس از سراسر جهان از دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا خواسته‌اند که از کاهش بودجه بی‌بی‎سی جلوگیری کند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از بی بی سی، دانیل کریگ بازیگر نقش جیمز باند و جودی دنچ جزو ۲۹ نفری هستند که در نامه‌ای سرگشاده خواهان «یک بی‌بی‌سی قوی در مرکز زندگی بریتانیایی‌ها» شده‌اند. در این نامه آمده که «بی‌بی‌سی کوچک شده به راحتی به معنای بریتانیای کوچک شده» است. این نامه در آستانه تصمیم دولت بریتانیا برای آینده مالی بی‌بی‌سی منتشر شده است. دو هفته پیش دولت بریتانیا اعلام کرد که بی‌بی‌سی موظف خواهد شد که حق اشتراک تلویزیون افراد بالای ۷۵ سال را خود به عهده بگیرد. بر اساس این تصمیم در چند سال آینده ۶۵۰ میلیون پوند از بودجه سالانه بی‌بی‌سی (حدود یک پنجم از کل بودجه) کاهش خواهد یافت. با این حال دولت گفته است که تدابیری در نظر گرفته که بی‌بی‎سی بتواند بخشی از این کاهش بودجه را جبران کند. جی‌کی رولینگ، استیون فرای و گری لینکر از جمله امضا کنندگان این نامه هستند. در حال حاضر بودجه بی‌بی‌سی از دریافت حق اشتراک تلویزیون تامین می‌شود و این سازمان در داخل بریتانیا اجازه درآمدزایی ندارد. هزینه بخش جهانی بی‎بی‎سی از جمله بخش فارسی نیز از سال ۲۰۱۴ از همین محل تامین می‌شود. حق اشتراک تلویزیون در بریتانیا سالانه ۱۴۵.۵ پوند برای هر خانه است و نپرداختن این مبلغ می‌تواند برای کسانی که برنامه‌های تلویزیونی را به صورت مستقیم تماشا می‌کنند، جرم محسوب شود. هفته گذشته بی‌بی‌سی اعلام کرد که سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیون پوند درآمد حاصل از دریافت حق اشتراک تلویزیون کاهش یافته است و علت آن این بوده که بسیاری از شهروندان، تولیدات تلویزیونی را از طریق سرویس‌های بازپخش (از جمله آی‌پلیر) می‌بینند. طبق قانون اگر بیننده برنامه‌های تلویزیونی را به صورت زنده نبیند، نیازی به پرداخت حق اشتراک تلویزیون ندارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید