Performancing Metrics

تناقض در آمار اجساد کشف شده‌ سانحه بالگرد فلات قاره/ استفاده از کشتی سونار برای اسکن از کف دریا | اتاق خبر
کد خبر: 123635
تاریخ انتشار: 29 تیر 1394 - 18:30
اتاق نیوز - معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هنوز قطعات جدیدی از بالگرد سانحه دیده شرکت فلات نفت قاره پیدا نشده است، از احتمال زیر آب ماندن قطعات...
اتاق نیوز - معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هنوز قطعات جدیدی از بالگرد سانحه دیده شرکت فلات نفت قاره پیدا نشده است، از احتمال زیر آب ماندن قطعات اصلی خبر داد و گفت: قرار شد با استفاده از کشتی سونار، کف دریا اسکن شود.

‌به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمید حبیبی‌ با تشریح آخرین اخبار از جستجوی قطعات بالگرد سانحه‌دیده فلات قاره بیان کرد: شرکت نفت فلات قاره همه امکانات و تجهیزات خود را برای یافتن قطعات جدید از بالگرد به کار گرفته است.

وی افزود: در روزهای اخیر به طور مداوم این موضوع را پیگیری می‌کردیم اما متأسفانه هنوز قطعات جدیدی جز چند قطعه سبک مانند قطعات فایبرگلاس و صندلی که روی آب مانده بود، قطعه دیگری پیدا نشد.

وی درباره جستجوی اجساد سرنشینان این سانحه افزود: از چهار سرنشین این سانحه، یک جسد پیدا شده که در سردخانه بوشهر قرار دارد و غواصان در حال جستجوی سایر اجساد هستند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه پیش از این گفته شده بود اجساد خلبان و کمک خلبان این سانحه پیدا شده گفت: با توجه به اینکه اعضای جسد پیدا شده منفک از یکدیگر است تصور این بود که دو جنازه یافت شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه شناورهای شرکت نفت و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی در حال جست‌و‌جو برای یافتن قطعات جدید بالگرد سانحه دیده هستند افزود: تا زمانی که قطعاتی پیدا نشود نمی‌توان درباره علت سانحه اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: ‌قرار شده است با استفاده از کشتی سونار کف دریا را برای جستجوی قطعات بالگرد اسکن کرد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری درباره حضور شرکت‌های سازنده این بالگرد در ایران‌ گفت: دو شرکت ایتالیایی و فرانسوی که به طور مشترک سازنده این بالگرد بودند اعلام آمادگی کردند تا در صورت پیدا شدن قطعات برای بررسی سانحه به ایران سفر می‌کنند.

بنابراین گزارش ساعات پایانی دوشنبه هفته گذشته بود که یک فروند بالگرد متعلق به شرکت نفت فلات قاره به منظور انتقال یکی از کارکنان شرکت ملی حفاری از روی سکوی ابوذر به بیمارستانی در بوشهر ساعت 22:10 دقیقه شب به پرواز درآمد که بعد از 10 دقیقه پرواز از صفحه رادار محو شد و در دریا سقوط کرد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید