Performancing Metrics

جمجمه ای از جنس تیتانیوم برای دختر 3 ساله چینی | اتاق خبر
کد خبر: 123875
تاریخ انتشار: 30 تیر 1394 - 11:36
اتاق نیوز - یک بار دیگر تکنولوژی به کمک انسان آمده تا بتواند از نسل بشر در برابر خطرات بسیار زیادی که او را تهدید می کنند محافظت کند. در آخرین مورد، پزشکان بیمارستانی د...
اتاق نیوز - یک بار دیگر تکنولوژی به کمک انسان آمده تا بتواند از نسل بشر در برابر خطرات بسیار زیادی که او را تهدید می کنند محافظت کند. در آخرین مورد، پزشکان بیمارستانی در کشور چین توانستند در عمل جراحی که 17 ساعت به طول انجامید، با موفقیت جمجمه دختر سه ساله چینی را با جمجمه ای از آلیاژ آلومینیم که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده بود جایگزین کنند.
این کودک از بیماری Hydrocephalus (یا به زبان ساده تر، وجود آب در مغز) رنج می برد و باعث شده بود اندازه سر او چهار برابر بزرگتر از سر یک کودک سه ساله عادی باشد. پزشکان بیمارستان Second People در استان هونان چین از اسکن های سه بعدی سر دختر بچه و همچنین اسکنر توموگرافی برای ساخت قطعات تیتانیومی استفاده کردند که در نهایت جایگزین جمجمه بالایی او می شد. در توضیح فرایند جراحی باید گفت جراحان ابتدا پوست سر را جدا کرده، سپس قسمت بالایی جمجمه را برداشته، مایع اضافی موجود در اطراف مغز را تخیله کرده و سپس با استفاده از بخش های ساخته شده با استفاده از تکنولوژی سه بعدی جمجمه را بازسازی کردند. یکی از پزشکان حاضر در این عملیات عنوان کرده است که "نتایج CT نشان می دادند 80 درصد از مغز این دختر بچه از آب پر شده بود و اگر او مورد عمل جراحی قرار نمی گرفت، نمی توانست بیش از یک یا دو ماه زنده بماند. پزشکان می بایست ابتدا منبع عفونت را در سر بیمار برطرف می کردند زیرا منطقه آسیب دیده بسیار گسترده بوده است". البته با وجود موفقیت آمیز بودن این عمل جراحی، کودک چینی باید در ادامه و پس از بیشتر شدن سن مجددا تحت چند عمل دیگر نیز قرار بگیرد تا بتواند سلامتی کامل خود را به دست آورد. این عمل در حدود 500 هزار یوان چین معادل تقریبی 80 هزار دلار آمریکا هزینه داشته که یک نهاد خیریه در کشور چین توانسته این مبلغ را برای انجام عمل جمع آوری کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید