Performancing Metrics

باید داعش را در مرکزش یعنی سوریه نابود کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 123983
تاریخ انتشار: 30 تیر 1394 - 13:28
اتاق نیوز - وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد، داعش باید در سوریه نابود شود تا اقدامات وحشیانه تروریستی همچون قتل عام در ساحل سوسه تونس متوقف شوند....
اتاق نیوز - وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد، داعش باید در سوریه نابود شود تا اقدامات وحشیانه تروریستی همچون قتل عام در ساحل سوسه تونس متوقف شوند.
به گزارش اتاق نیوز به نوشته روزنامه دیلی میل، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: کاملا مشخص است فرد مسلحی که گردشگران را در ساحل سوسه به ضرب گلوله کشت از مرکز گروه تروریستی داعش یعنی سوریه یا ترغیب شده و یا دستور گرفته بود. وی افزود: خواه این حمله مستقیما به دستور و با برنامه داعش انجام شده، خواه با الهام گرفتن از رسانه‌های اجتماعی این گروه تروریستی، می‌دانیم که این اقدامات وحشیانه از کجا نشأت می‌گیرد و می‌دانیم که برای متوقف کردن این اقدامات باید با مرکز فرماندهی این گروه مبارزه کنیم. اظهارات هاموند در بحبوحه این سردرگمی منتشر شده مبنی بر اینکه آیا همزمان با افزایش تلاش‌های انگلیس برای مقابله با داعش، نیروهای زمینی این کشور به سوریه و عراق اعزام خواهند شد یا خیر؟ این در حالی است که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس تاکید کرد، هیچ نیرویی در نقش نظامی به سوریه و عراق اعزام نخواهند شد. هاموند گفت: انگلیس رابطه کاملا آشکار و واضح بین حمله تروریستی در تونس که 38 تن به قتل رسیدند و لیبی، جایی که این مهاجم آموزش دیده را محرز کرده است. اگرچه دنبال کردن ارتباطات تا سوریه کار بسیار دشوارتری است، کاملا مشخص است که دستور این حمله از رقه، مقر داعش صادر شده است. وی پس از دیدار با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و حبیب الصید، نخست وزیر تونس در بروکسل گفت: فکر نمی‌کنم به شواهد و مدارک بیشتری مبنی بر اینکه این دستور از رقه صادر شده احتیاج داشته باشیم تا به این نتیجه برسیم که شکست قطعی داعش به معنای سر از سوریه درآوردن است. سوریه مرکز فرماندهی داعش محسوب می‌شود. دیوید کامرون اشاره کرد که می‌خواهد نقش انگلیس در حملات هوایی در سوریه و عراق را توسعه دهد. اما تاکید کرد که سوریه و عراق باید نیروی زمینی برای این مبارزه فراهم کنند. وی افزود: قطعا اگر بخواهیم در شکست داعش در عراق و سوریه موفق شویم باید نیروی زمینی داشته باشیم. اما آن‌ها باید نیروهای زمینی عراق و سوریه باشند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید