Performancing Metrics

افشای سوء مدیریت‌های مالی آمریکا در افغانستان ادامه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 124106
تاریخ انتشار: 30 تیر 1394 - 22:02
اتاق نیوز - ساخت انبار 15 میلیون دلاری بی‌مصرف؛ نمونه‌ای دیگر از اسراف بودجه دولت آمریکا، ارتش آمریکا انباری به ارزش 7 / 14 میلیون دلار در قندهار افغانستان ساخته است ک
اتاق نیوز - ساخت انبار 15 میلیون دلاری بی‌مصرف؛ نمونه‌ای دیگر از اسراف بودجه دولت آمریکا، ارتش آمریکا انباری به ارزش 7 / 14 میلیون دلار در قندهار افغانستان ساخته است که همچنان خالی و بی‌استفاده مانده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه خبری فیسکال تایمز، انبار مذکور برای توزیع وسایل "آژانس پشتیبانی دفاعی" ساخته شده بود. براساس گزارش‌ بازرس ویژه در امور بازسازی افغانستان (SIGAR)، ارتش آمریکا در سال 2009 قراردادهایی را که لازمه تاسیسات مذکور بود، منعقد کرد و یگان مهندسی ارتش آمریکا از این پروژه حمایت کرد. به دلیل تاخیر در اجرای پروژه و افزایش هزینه‌ها، این پروژه در فوریه 2014 به پایان رسید. این پروژه قرار بود در عرض سه سال و اوت 2011 به پایان برسد. این انبار که از آن به عنوان "سازه خوب" یاد شده است، هرگز مورد استفاده آژانس پشتیبانی دفاعی قرار نگرفت. اگرچه در برخی مقاطع زمانی از آن به عنوان انبار موقت کالاها استفاده شده است اما این سازه از زمان تکمیل شدن، همچنان خالی مانده است. دولت آمریکا در دسامبر گذشته تصمیم گرفت تا مسئولیت عملیات‌ها و حفظ و نگهداری این انبار را به دولت افغانستان واگذار کند. در گزارش بازرس ویژه در امور بازسازی افغانستان از وزارت دفاع آمریکا مشخص شد این انبار اضافی است. ساخت و ساز در آن ادامه یافت. ساخت این انبار نمونه‌ دیگری است که نشان می‌دهد پول مالیات دهندگان آمریکایی چگونه در افغانستان هدر می‌رود. گروه موسوم به SIGAR در مه 2015 گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد چگونه 36 میلیون دلار برای ساخت ساختمان در یکی از پایگاه‌های ارتش آمریکا صرف شد و هرگز مورد استفاده قرار نگرفت. حتی ژنرال ارشد این پایگاه خواستار توقف پروژه شده بود اما توصیه‌های وی نادیده گرفته شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید