Performancing Metrics

نامزد جمهوریخواه: وقتی گلوله شلیک شد، رهبران دولت سابق یمن فرار کردند | اتاق خبر
کد خبر: 124414
تاریخ انتشار: 31 تیر 1394 - 20:03
اتاق نیوز - «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با انتقاد از مواضع دولت این کشور در قبال دولت منصورعبدربه هادی گفت: «وقتی گلوله شلیک شد، رهبران دولت یمن ...
اتاق نیوز - «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا با انتقاد از مواضع دولت این کشور در قبال دولت منصورعبدربه هادی گفت: «وقتی گلوله شلیک شد، رهبران دولت یمن که متحد ما بودند، فرار کردند».

به گزارش اتاق نیوز به نقل از فارس، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بر وابستگی شدید دولت منصورعبدربه هادی به کشورهای خارجی و فرار آنها از یمن اذعان کرد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری  و سرمایه‌دار آمریکایی در سخنرانی در کارولینای جنوبی در انتقاد از مواضع دولت این کشور در امور خارجی به ویژه در موضوع عربستان سعودی و یمن، رهبری واشنگتن در این موضوعات را «احمقانه» خواند.

نامزد انتخابات 2016 آمریکا در بخشی از این سخنرانی خود با اشاره به موضوع عربستان سعودی گفت: «من عربستان سعودی را دوست دارم و با آنها زیاد کار کرده و آنها هم از من کالاها و خدمات گوناگونی خریده‌اند و صدها میلیون دلار به من پرداخت کرده‌اند».

ترامپ افزود: «آنها(عربستان سعودی) روزانه یک میلیارد دلار درآمد دارند و هر وقت به دردسر می‌افتند ارتش ما از موضوع مراقبت می‌کند اما ما در ازای آن هیچ چیزی دریافت نمی‌کنیم».

نامزد جمهوریخواه آمریکایی با اشاره به موضوع یمن با انتقاد از مواضع دولت اوباما در قبال دولت عبدربه منصور هادی تصریح کرد: «ما دو هزار و 300 میلیون دلار تجهیزات نظامی به آنچه متحدمان قلمداد می‌شد دادیم اما آنها وقتی گلوله‌ای شلیک شد و شیعیان آمدند، فرار کردند و اکنون این تجهیزات در اختیار دشمنان ما قرار گرفت».

ترامپ در ادامه در اظهار نظری عجیب و غریب و بدون درنظرگرفتن واقعیات تحولات میدانی یمن افزود: «ما یک رهبری احمقانه داشتیم. اکنون اگر به مرز یمن و عربستان نگاه کنید،‌ می‌بینید که موضوع فقط به یمن مربوط نیست بلکه مساله نفت است. آنها(شیعیان یمنی)خواهان نفت هستند».

این اظهارات درباره یمن و عربستان سعودی در حالی مطرح شده که مقامات سعودی از بیش از 100 روز گذشته با تهاجم و تجاوز نظامی به یمنی‌ها ضمن نادیده گرفتن حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، بیش از 4 هزار غیرنظامی را کشته‌اند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید