Performancing Metrics

طبقه‌بندی مشاغل بهره‌وری نیروی کار را بالا می‌برد | اتاق خبر
کد خبر: 124468
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1394 - 08:56
اتاق نیوز - دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: کارفرمایانی که طبقه‌بندی مشاغل را اجرا می‌کنند موجب بالا رفتن بهره‌وری کارگاه و نیروی کار خود می‌شوند....
اتاق نیوز - دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: کارفرمایانی که طبقه‌بندی مشاغل را اجرا می‌کنند موجب بالا رفتن بهره‌وری کارگاه و نیروی کار خود می‌شوند.
رحمت‌الله پورموسی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در بهره‌وری کارگاه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی انگیزه و تزریق روحیه نشاط است که باعث می‌شود کارگران بهره‌وری خوبی در محیط کار داشته باشند. وی ادامه داد: قانون کار صراحتا می‌گوید که در کارگاه‌های 50 نفر به بالا باید طرح طبقه‌بندی مشاغل رعایت شود و بر این اساس به میزان تحصیلات سابقه کار و تجربه افراد امتیاز داده شود. دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: افراد در محیط کار بر اساس میزان تجربه و تخصص، سنوات کار و همچنین مدرک تحصیلی امتیاز گرفته و متناسب با آن حقوق دریافت می‌کنند بنابراین اگر در کارگاهی طبقه‌بندی مشاغل اجرا نشود فردی که سابقه‌اش بالاست با فردی که تازه سر کار آمده هر دو در یک سطح دیده می‌شوند در نتیجه نه تنها انگیزه‌ای برای کار وجود ندارد بلکه راندمان و بهره‌وری کار نیز از بین می‌رود. به گفته پورموسی، بر اساس طبقه‌بندی مشاغل به سنوات و سابقه کار، مهارت و تخصص و مدرک تحصیلی نیروی کار امتیاز جداگانه‌ای تعلق می‌گیرد و پس از گرفتن گروه شغلی متناسب با آن حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند. این امر موجب می‌شود افرادی که در سطوح پایین هستند خود را به نیروهای کار بالاتر ارتقا بدهند. وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که کارفرمایان از طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه خود تبعیت کنند به بالا رفتن بهره‌وری کارگاه و نیروهای کار خود که برای آن هزینه کرده‌اند، کمک می‌کنند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید