Performancing Metrics

ایالتهای آمریکا می‌توانند از توافق هسته‌ای با ایران سرپیچی کنند | اتاق خبر
کد خبر: 124522
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1394 - 10:42
اتاق نیوز - یک پایگاه خبری در آمریکا در گزارشی ادعا کرد که ایالتهای آمریکا می توانند از مفاد توافق هسته ای اخیر میان کشور های ۱+۵ و ایران موسوم به «برجام» پیروی نکنند....
اتاق نیوز - یک پایگاه خبری در آمریکا در گزارشی ادعا کرد که ایالتهای آمریکا می توانند از مفاد توافق هسته ای اخیر میان کشور های ۱+۵ و ایران موسوم به «برجام» پیروی نکنند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر، پایگاه خبری بریت بارت در ادعای خود درباره امکان خودداری ایالتهای آمریکا از اجرای توافق هسته ای برجام می گوید: دولت اوباما توافق هسته ای جامع میان کشورهای ۱+۵ و ایران را به کنگره ارسال کرده و فرصت بررسی ۶۰ روزه آن توسط کنگره آغاز شده است. دولت آمریکا پیش از این اقدام، توافق مذکور را برای شورای امنیت ارسال و این توافق در آنجا با ۱۵ رأی و از سوی تمامی اعضاء نیز به تصویب رسید. اکنون حتی اگر کنگره نیز این توافق را رد کند، پس از وتوی اوباما، کنگره تنها با دو سوم آراء می تواند وتوی رئیس جمهور را لغو نماید. در ادامه مطلب منتشره آمده است: اما این یک روی سکه بوده و طرف دیگر این سکه این است که حتی در صورت عبور توافق برجام از مسیرهای پرپیچ و خم مذکور، ایالت ها و دولت های محلی در آمریکا می توانند از تبعیت از توافق هسته ای جامع سرپیچی کنند. پایگاه خبری بریت بارت می افزاید: دولت های محلی و ایالت ها در آمریکا نقش چندانی در سیاست خارجی ندارند. با ین وجود، نمی توان آن ها را به اجرای معاهدات و توافق های بین المللی ملزم نمود، زیرا اجرای آن ها به تصویب قوانین جدیدی توسط کنگره نیاز دارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید