Performancing Metrics

بارندگی‌های اخیر 515 میلیارد ریال به جاده‌ها خسارت زد | اتاق خبر
کد خبر: 124594
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1394 - 20:31
اتاق نیوز - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طبق برآورد اولیه، خسارت ناشی از سیلاب و بارندگی‌های اخیر به راه‌ها حدود‌‌ 515 میلیارد ریال بود....
اتاق نیوز - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طبق برآورد اولیه، خسارت ناشی از سیلاب و بارندگی‌های اخیر به راه‌ها حدود‌‌ 515 میلیارد ریال بود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا ‌‌اظهار داشت: پس از وقوع سیل و رانش زمین، بلافاصله عوامل راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی با به‌کارگیری همه تجهیزات و ماشین‌آلات خود، ضمن استقرار در مناطق حادثه‌دیده، اقدامات لازم درخصوص بازگشایی راه‌ها و کمک به آسیب‌دیدگان را در کمترین زمان ممکن انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر به رویه آسفالت برخی از راه‌ها و همچنین سازه ‌پل‌ها و تونل‌ها و ابنیه کشور خسارت زیادی وارد کرده است، اضافه کرد: میزان برآورد اولیه این خسارت در استان تهران 100 میلیارد ریال بوده است. حسن‌نیا افزود: همچنین برآوردها نشان می‌دهد میزان خسارت وارده به راه‌ها و ابنیه استان البرز 25 میلیارد ریال، استان کردستان 28 میلیارد و 200 میلیون ریال، استان سمنان 10 میلیارد ریال و استان قزوین 7 میلیارد ریال بوده است. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ‌با بیان اینکه خسارات وارده در استان مازندران بیش از سایر استان‌ها بوده است، گفت: میزان خسارت وارده به جاده‌ها و تاسیسات مربوطه در  استان مازندران 345 میلیارد ریال برآورد شده است که در نخستین ساعات وقوع سیل، رانش و ریزش کوه سبب بسته شدن برخی محورهای ارتباطی این استان شده بود. بنابراین گزارش در روزهای پایانی تعطیلات عید سعید فطر و خصوصاً بعدازظهر روز 28 تیرماه بارش باران‌های غیرمنتظره، وقوع سیل و وزش باد در روزهای اخیر در برخی استان‌های کشور که موجب تخریب برخی منازل، خسارت به خودروها، شکسته شدن درختان و آسیب به زمین‌های کشاورزی شد‌ جان برخی از هموطنان و مسافران که در محورهای روستایی و در حاشیه رودخانه‌ها توقف داشتند را گرفت.

وقوع سیل و بارش‌ها در محورهای هراز‌، فیروزکوه و چالوس‌ با بازگشت مسافران از مناطق شمالی کشور به‌ مرکز و پایتخت همزمان ‌ و موجب بسته شدن راه‌ها در مقطع زمانی کوتاه شد‌.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید