Performancing Metrics

قطار از شهریور روی ‌ریل‌ ملی می‌رود | اتاق خبر
کد خبر: 124632
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1394 - 08:41
اتاق نیوز - معاون شرکت ساخت با بیان اینکه از شهریورماه امسال امکان تولید ریل در داخل فراهم می‌شود‌، گفت: انواع آلیاژها را در داخل کشور داریم، بنابراین با دارا بودن ت...
اتاق نیوز - معاون شرکت ساخت با بیان اینکه از شهریورماه امسال امکان تولید ریل در داخل فراهم می‌شود‌، گفت: انواع آلیاژها را در داخل کشور داریم، بنابراین با دارا بودن تکنولوژی تولید و مواد اولیه، امکان تولید ریل طویل هم در داخل کشور فراهم است.

سید مسعود نصر آزادانی درباره تأمین ریل برای اجرای پروژه‌های راه‌آهن کشور ‌‌و سرنوشت ریل ملی توضیح داد: کارخانه ذوب‌آهن در گذشته به صورت جدی‌ وارد این عرصه نشده بود، اما پس از توافقی که سه وزیر در شهریور‌ماه سال گذشته به امضا رساندند، خوشبختانه ذوب‌آهن به صورت جدی وارد کار شده است.

وی اظهار داشت: البته کارخانه ذوب‌آهن خط تولید ریل را از یکی از کشورهای اروپایی خریداری کرد‌ و تقریباً‌ زیرساخت‌های آن تکمیل شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ادامه داد: طبق وعده مقرر است، از شهریورماه امسال امکان تولید ریل در داخل کشور فراهم شود‌، ضمن آنکه عملیات اجرایی زیرساخت‌ها در این باره انجام شده است.

نصر آزادانی بیان کرد: در حال حاضر تأمین ریل برای پروژه‌های ریلی و راه‌آهن از خارج کشور انجام می‌شود‌.

* امکان تولید ریل طویل در کشور فراهم است

وی با تأکید بر اینکه مواد اولیه و خام تولید ریل را به وفور در داخل کشور داریم، اظهار داشت: امکان تولید انواع آلیاژ‌ها در کشور وجود دارد و اگر تکنولوژی تولید و مواد اولیه را خود در اختیار داشته باشیم‌‌ و خط تولید در داخل همکاری کنند، با کاهش هزینه حمل‌ و نقل، امکان تولید ریل طویل هم در داخل کشور فراهم می‌شود و این موجب کاهش قابل توجه هزینه و ارزبری است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با اشاره به کاهش بسزای ارزبری با تولید ریل ملی اظهار داشت: بسته به خط تولید کارخانه ذوب‌آهن، قطعاً در مقایسه با ریل‌های خارجی، کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها خواهیم داشت.

* ‌تغییری در ساختار شرکت ساخت تا پایان دولت نداریم

نصر آزادانی درباره احتمال جداسازی ساخت خط‌آهن و آزادراه از شرکت ساخت و واگذاری آن به شرکت راه‌آهن و سازمان راهداری، بیان کرد: فعلاً حداقل تا پایان این دولت هیچ تغییری در ساختار شرکت ساخت مدنظر نیست.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن درباره ورود شرکت ساخت به عرصه ساخت بنادر و فردوگاه‌ها بیان کرد: این مورد از گذشته جزو مأموریت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بوده است، قید شده است اما فعلاً عملیاتی نشده و تصمیمی هم برای ورود به این عرصه را نداریم.

نصر آزادانی افزود: مشکلات پرسنلی و ساختاری و جذب زیاد نیروی انسانی در دولت قبل مشکلاتی را ایجاد کرده است و‌ ساختار در این حوزه نیازمند بازنگری است.

منبع: فارس

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید