Performancing Metrics

تاکید اوباما بر ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 124719
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1394 - 11:27
اتاق نیوز - رئیس‌جمهوری آمریکا در ارتباط با احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد. وی در مصاحبه با شبکه خبری "بی‌.بی‌.سی" گفت: انگلیس باید برای تاثیرگذاری بیش...
اتاق نیوز - رئیس‌جمهوری آمریکا در ارتباط با احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد. وی در مصاحبه با شبکه خبری "بی‌.بی‌.سی" گفت: انگلیس باید برای تاثیرگذاری بیشتر جهانی در اتحادیه اروپا باقی بماند.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ‌با خبرنگار شبکه "بی‌.بی‌.سی" نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد. وی گفت: حضور انگلیس در اتحادیه اروپا به آمریکا اطمینان بیشتری می‌دهد که اتحاد این کشور با هم‌پیمانان اروپایی‌اش مستحکم است. اوباما همچنین اتحادیه اروپا را نهادی ضروری نامید که پس از جنگ جهانی دوم بوجود آمده تا جهان را به مکانی مطمئن و مناسب برای زندگی انسان‌ها تبدیل کند. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفت: ما باید مطمئن باشیم که انگلیس تاثیر لازم را در این اتحادیه داشته باشد. به گزارش خبرگزاری آلمان، اوباما در این مصاحبه انگلیس را "بهترین شریک" آمریکا نامید زیرا این کشور آماده است فراتر از علایق خود برای جهانی با نظم و امن تلاش کند. مردم انگلیس قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ در یک همه‌پرسی شرکت کرده و نظر خود را در باره ماندن یا خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کنند. دیوید کامرون در جریان کارزار انتخاباتی خود هشدار داده بود که اگر اتحادیه‌ اروپا با اصلاحات این کشور موافقت نکند، دولت وی در سال ۲۰۱۷ مسئله‌ عضویت انگلیس در این اتحادیه را به همه‌پرسی خواهد گذاشت. اوباما در مصاحبه خود از دیوید کامرون تقدیر کرد که بودجه تعیین شده از طرف ناتو را پذیرفته و حاضر شده دست‌کم دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشورش را برای تامین بودجه دفاعی در اختیار ناتو قرار دهد. اوباما در همین رابطه تاکید کرد که وی هیچ فشاری برای تحقق این امر به دیوید کامرون وارد نیاورده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید