Performancing Metrics

هشدار استولتنبرگ به ترکیه نسبت به از بین رفتن پیشرفت به دست آمده در صلح با کردها | اتاق خبر
کد خبر: 125579
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1394 - 06:32
اتاق نیوز - دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اظهار این‌ که ترکیه هنوز از این سازمان تقاضایی برای کمک نظامی به کمپین خود علیه گروه تروریستی داعش و شبه‌نظا...
اتاق نیوز - دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اظهار این‌ که ترکیه هنوز از این سازمان تقاضایی برای کمک نظامی به کمپین خود علیه گروه تروریستی داعش و شبه‌نظامیان کُرد مطرح نکرده است، به این کشور نسبت به از بین رفتن پیشرفت به دست آمده در مذاکرات صلح با کُردها هشدار داد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در اظهاراتی پیش از نشستی فوق‌العاده که به درخواست آنکارا قرار است به منظور بحث درباره حملات تروریستی اخیر داعش، برگزار شود، به ترکیه هشدار داد که کمپین بمباران این کشور به بهانه مبارزه با داعش در سوریه که مواضع کردها را نیز هدف قرار می‌دهد، می‌تواند پیشرفتی را که در سال‌های اخیر در زمینه توافق صلح این کشور با شبه نظامیان کرد به دست آمد را به خطر بیاندازد. ‌ سفرای ناتو قرار است فردا (سه‌شنبه) به درخواست آنکارا نشستی را به منظور بحث درباره افزایش خشونت‌ها میان ترکیه، تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان ‌کرد ‌داشته باشند. استولتنبرگ روز یکشنبه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: ترکیه یک ارتش بسیار قدرتمند و نیروهای امنیتی بسیار قدرتمند دارد. بنابراین هیچ درخواستی به منظور پشتیبانی نظامی قابل توجه ناتو از کمپین خود نداشته است. وی همچنین ضمن تحسین ترکیه به دلیل پیوستن به جنگ علیه داعش، به این کشور هشدار داد که دفاع شخصی باید به صورت متناسب انجام شود. او همچنین در مصاحبه‌ای با تلویزیون نروژ در روز یکشنبه هشدار داد، حملات ترکیه به شبه‌نظامیان کُرد، سال ها مذاکرات صلح میان این کشور و کُردها را به خطر می‌ ‌اندازد. وی تاکید کرد: ما طی سال‌های گذشته شاهد پیشرفت در تلاش برای پیدا کردن راه حل سیاسی صلح‌آمیز برای مساله کردها بودیم. این مهم است که چنین پیشرفتی را نفی نکنیم، زیرا توسل به زور هرگز در بلندمدت باعث حل و فصل درگیری نخواهد شد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید