Performancing Metrics

دیدار آمانو با سناتورهای آمریکا درباره‌ برجام | اتاق خبر
کد خبر: 126449
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1394 - 10:24
اتاق نیوز - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای توضیح درباره‌ نقش آژانس در برجام با اعضای کمیته روابط خارجی سنا دیدار خواهد کرد....
اتاق نیوز - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای توضیح درباره‌ نقش آژانس در برجام با اعضای کمیته روابط خارجی سنا دیدار خواهد کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه با انتشار اطلاعیه دیدار یوکیا آمانو مدیر کل آژانس با اعضای کمیته روابط خارجی سنا درباره‌ جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) را تایید کرد. بر اساس این اطلاعیه، آمانو در هفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد و روز چهارشنبه 15 اوت (14 مرداد) با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا دیدار و درباره‌ نقش آژانس در راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات تهران طبق برجام صحبت خواهد کرد. پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی گزارش داد: آمانو روز پنج شنبه 31 ژوئیه دعوت نامه‌ای را از سوی سناتورهای آمریکایی دریافت و از آن استقبال کرده است و وی در پاسخ به این دعوت به واشنگتن می‌رود. به گزارش خبرگزاری رویترز، ایران و گروه 1+5 در 23 تیر به یک توافق نهایی با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند که بر اساس آن تهران در ازاء لغو تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌ای‌اش را محدود خواهد کرد. این کشورها پیش از این در نوامبر2013 نیز به یک توافق اولیه در ژنو دست پیدا کردند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمان اجرای این توافق وظیفه‌ نظارت بر پایبندی ایران به تعهداتش را داشت. اکنون با توجه به برجام، آژانس بار دیگر قرار است به کار خود برای راستی آزمایی و نظارت بر اجرای اقدامات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران ادامه دهد. بنابراین وی باید با مدیریت و حفظ یک توازن مناسب میان ارائه اطلاعات لازم در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران و پیامدهای سیاسی که این اطلاعات می‌تواند در پی داشته باشد گزارشات خود درباره‌ی پایبندی ایران را ارائه دهد. ایران و آژانس همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین بر سر یک نقشه راه به توافق رسیدند که بر اساس آن تهران قرار است مسائل باقیمانده میان دو طرف را پاسخ دهد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از زمان اجرای توافق ژنو همواره در گزارشات خود بر پایبندی ایران به تعهداتش طبق این توافق صحه گذاشته و آن را تایید کرده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید