Performancing Metrics

عملکرد دستگاه‌های نظارتی اردبیل در بازار عسل مطلوب نیست | اتاق خبر
کد خبر: 126549
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1394 - 12:46
اتاق نیوز -  رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: با وجود تاکید به ساماندهی عسل عملکرد دستگاه‌های نظارتی در کنترل بازار این محصول در استان مطلوب...
اتاق نیوز -  رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: با وجود تاکید به ساماندهی عسل عملکرد دستگاه‌های نظارتی در کنترل بازار این محصول در استان مطلوب نیست.

فردین صفوی تصریح کرد: ضروری است عسل های بی نام و نشان از بازار جمع آوری شده و عسل با بسته بندی استاندارد در بازار به فروش رسد.

وی افزود: با وجود صدمات قابل توجه غفلت از این موضوع به صنعت عسل، عملکرد دستگاه های نظارتی نه در اردبیل و نه سرعین مطلوب نیست و باید بیش از پیش به  این معضل توجه شود.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان تصریح کرد: اتحادیه انتظار دارد نمونه برداری از مغازه ها انجام شده و عسلی که کیفی نیست اجازه فروش نداشته باشد.

صفوی با اعلام آمادگی همکاری اتحادیه تعاونی زنبورداران در پایش بازار عسل اضافه کرد: متاسفانه در خصوص کیفیت عسل با ما تماس گرفته و گله می کنند و لازم است نهادهای مسئول برای ساماندهی فکری کنند.

وی با تاکید به اینکه جمع آوری عسل غیر کیفی در محدوده اختیارات اتحادیه نیست، اظهار داشت: عسل باید بر اساس کیفیت قیمت گذاری شود و اینطور نباشد که عسل غیر کیفی بتواند در بازار به فروش برسد.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان حداکثر قیمت عسل در هر کیلو را با توجه به هزینه تمام شده تولید ۶۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: متاسفانه در وبلاگ ها عسل اردبیل به قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار ریال به فروش می رسد که مصداق گرانفروشی است و ما اعتراض خود را به تعزیرات حکومتی انعکاس دادیم.

این تولید کننده عسل گفت: متاسفانه عسل را کیلویی ۹۰ هزار ریال از زنبور دار می خرند و به دلیل اینکه نظارت ها به شدت ضعیف است یک تعداد از دلالان می توانند به این شکل به صنعت عسل ضربه بزنند.

صفوی در خصوص نحوه مشارکت این اتحادیه با بازار مجازی راه اندازی شده توسط صنعت و معدن استان، ادامه داد: ما آماده ایم در صورتی که بازار به این شکل راه اندازی شود محصولات خود را در آنجا معرفی کنیم.

وی با اشاره به عقد قرار داد با شرکت پست برای ارسال قاعده مند تولیدات، استفاده از پست الکترونیک و سایر شیوه های نوین بازاریابی افزود: انتظار داریم نهادهای مسئول راهکارهای مناسب برای بهبود بازار عسل در دستور کار قرار دهند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید