Performancing Metrics

نحوه حذف برنامه‌ها در ویندوز 10 | اتاق خبر
کد خبر: 126557
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1394 - 12:09
اتاق نیوز - ویندوز 10 از راه رسید و اکنون نوبت نصب و حذف انواع برنامه‌ها است. برای نصب برنامه‌ها که نباید مشکل چندانی باشد اما برای حذف برنامه‌ها در ویندوزهای قبلی با
اتاق نیوز - ویندوز 10 از راه رسید و اکنون نوبت نصب و حذف انواع برنامه‌ها است. برای نصب برنامه‌ها که نباید مشکل چندانی باشد اما برای حذف برنامه‌ها در ویندوزهای قبلی باید سری به کنترل پنل می‌زدید؛ آیا می‌دانید در ویندوز 10 باید چه‌کاری انجام دهید؟ با ما همراه باشید تا در ادامه مراحل حذف یک برنامه را به شما آموزش دهیم.

کمی که با ویندوز 10 کار کنید متوجه خواهید شد که دیگر کنترل پنل آن مرکزیت همیشگی خود را ندارد. به دلیل اینجا به‌جایی هر از گاهی می‌توان دید که برخی از اپلیکیشن های ویندوز 10 چند کاره هستند. در ویندوز8.1 برنامه‌های دسکتاپ به صورت متداول از روی کنترل پنل حذف می‌شد، شما همچنان می‌توانید این کار را در ویندوز ده انجام دهید اما دو راه جدید دیگر نیز وجود دارد؛ یکی از این راه‌ها منوی استارت و دیگری از راه اپلیکیشن جدید "تنظیمات".

نحوه انجام آن به این شکل است:

حذف برنامه از منوی استارت:

سریع‌ترین راه برای حذف برنامه در ویندوز 10 از راه منوی استارت است. این روند شبیه آن چیزی است که در ویندوز 8.1 می‌توانستید اپلیکیشن های استور را از صفحه شروع ویندوز 8.1 پاک‌کنید. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که هنگامی‌که منوی استارت باز می‌شود برنامه‌ای که می‌خواهید آن را پاک‌کنید از بین تمامی برنامه‌ها انتخاب کنید، به روی آن رایت کلیک کنید، در منوی بازشده گزینه Uninstall را انتخاب کنید و سپس مراحل حذف نرم‌افزار موردنظر را تکمیل کنید.

این روش بسیار آسان است و برخلاف ویندوز 8 اکنون علاوه بر برنامه‌های متداول دسکتاپ می‌توان اپلیکیشن های استور را نیز از طریق آن پاک کرد.

مدیریت اپلیکیشن ها از طریق تنظیمات

اگر قبل از حذف برنامه احتیاج به اطلاعات بیشتری دارید، نظیر اینکه چه زمانی یک برنامه نصب‌شده و یا حجمش چقدر است بهتر است از راه تنظیمات اپلیکیشن اقدام کنید.

نکته: تاریخ نصب همه اپلیکیشن ها و برنامه‌ها همگی به زمان ارتقاء تغییر خواهد یافت و زمان نصب در ویندوز قبل باقی نخواهد ماند.

برای شروع، به این آدرس بروید: Start>Setting>System>apps&features سپس کمی صبر کنید تا همه اپلیکیشن ها و برنامه‌های موجود در دسکتاپ شما را لیست کند.

هنگامی‌که لیست آماده شد بر اساس اندازه اپلیکیشن ها مرتب خواهد شد. منوی "Sort By" را انتخاب کرده و به جای آن Name را بزنید زیرا هنگامی‌که به دنبال برنامه خاصی هستید به این شکل راحت‌تر می‌توانید آن را بیابید.

اکنون در لیست به دنبال برنامه یا اپلیکیشنی که می‌خواهید آن را حذف کنید بگردید یا به جای آن از موتور جستجویی که در آن نوشته‌شده "Type an app name" استفاده کنید. هنگامی‌که برنامه موردنظر خود را یافتید. روی آن‌یک بار کلیک کنید تا انتخاب شود با این کار گزینه uninstall  ظاهر می‌شود. روی گزینه uninstall کلیک کرده و سپس مراحل حذف را تکمیل نمایید.

اما اگر هنوز طرفدار روش کنترل پنل هستید باید بگویم که این روش همچنان برای نرم‌افزارهای متداول و قدیمی کار خواهد کرد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید