Performancing Metrics

مذاکره هندی ها در تهران برای کسب امتیاز توسعه یک میدان گازی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 126639
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1394 - 16:01
اتاق نیوز- روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع هندی از مثبت بودن مذاکرات هیات هندی با مقامهای ایرانی در تهران درباره بدهی های دهلی نو به ایران و قرارداد میدان گاز
اتاق نیوز- روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع هندی از مثبت بودن مذاکرات هیات هندی با مقامهای ایرانی در تهران درباره بدهی های دهلی نو به ایران و قرارداد میدان گاز فرزاد بی خبر داد.
به گزارش روزنامه هندی فایننشال اکسپرس، پس از توافق هسته ای اخیر تهران و کشورهای گروه ١+٥ ، هیاتی از مقامهای وزارتخانه های نفت و دارایی هند برای بررسی راههای تسویه بدهی نفتی ٦ میلیار و ٥٠٠ میلیون دلاری خود بابت خرید نفت با مقامهای ایرانی، به تهران سفر کردند. هیات هندی همچنین درباره حضور شرکت هندی او.ان.جی.سی ویدش (او.وی.ال) در توسعه میدان گازی فرزاد بی با مقامهای ایرانی در تهران مذاکره کردند. راجیو مهریشی معاون وزیر اقتصاد و آشوتوش جیندال معاون وزیر نفت هند و مقام هایی از شرکت او.ان.جی.سی ویدش از اعضای این هیات هندی در سفر به ایران بودند. حضور او.ان.جی.سی ویدش در پروژه توسعه میدان گازی فرزاد بی به منظور برداشت ٢٠ میلیون تن نفت و معادل نفت تا سال ٢٠١٨، برای این شرکت حیاتی است. شرکت او.ان.جی.سی ویدش میدان گازی فرزاد بی را در سال ٢٠١٢ کشف کرد، اما تاکنون قرارداد رسمی برای برداشت از ذخایر این میدان امضا نشده؛ ذخایر گازی این میدان ٢١ تریلیون و ٦٨٠ میلیارد فوت مکعب برآورد شده است. تحریم های غرب علیه ایران مانع از امضای قرارداد برداشت از میدان گازی فرزاد بی میان تهران و دهلی نو شد. منابع هندی گفتند که مذاکرات در تهران دوستانه بوده است. آنها افزودند: معاون وزیر اقتصاد هند پس از مذاکرات در تهران با مقام های بانک مرکزی هند برای یافتن راهی عملی به منظور پرداخت بدهی های نفتی دهلی نو به تهران دیدار کرده است.احتمال می رود هند بدهی های نفتی خود به ایران ایران را در چند قسط پرداخت کند. بانک هندی یو.سی.او پیشتر با بانکهای پارسیان، پاسارگاد، سامان و اقتصاد نوین برای تسویه طلب خود ارتباط برقرار کرده بود.یک مقام هندی عضو هیات اعزامی به تهران گفت: هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است، در طی ١٠ روز آینده باید به چشم انداز روشنی برسیم. شرکت های پالایشگر هندی مانگلور، اسار اوایل و ایندین اویل از ایران نفت خریده اند، اما به دلیل نبود راهی برای پرداخت پول محموله های نفتی وارداتی از تهران، قادر به تسویه بدهی خود نبوده اند. هند، چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت خام جهان و دومین خریدار عمده نفت خام ایران پس از چین، در دوران تحریم ها نیز به تجارت نفتی خود با تهران ادامه داد. دهلی نو در بازه زمانی ٢٠١٥-٢٠١٤ حدود ١٠ تا ١١ میلیون تن نفت خام از ایران خرید، اما این مقدار در بازه زمانی ٢٠١٠-٢٠٠٩ پیش از اعمال فشار و تحریم های شدید از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا ٢١ میلیون و ٢٠٠ هزار تن بود. واردات نفت خام هند از ایران در بازه زمانی ٢٠١١-٢٠١٠ به ١٨ میلیون و ٥٠٠ هزار تن و در بازه زمانی ٢٠١٢-٢٠١١ به ١٨ میلیون و ١١٠ هزار تن و با تشدید تحریم ها در بازه زمانی ٢٠١٣ - ٢٠١٢ به ١٣ میلیون و ١٤٠ هزار تن رسید.براساس این گزارش مذاکرات هندی ها درباره دستیابی شرکت او.ان.جی.سی.ویدش به امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد بی نیز مثبت بوده است. یک مقام هندی دیگر در این باره گفت: مدتی طول می کشد تا بیانیه ای رسمی در این باره منتشر شود، اما موضوع مورد مذاکره در حال پیشرفت است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید