Performancing Metrics

10میلیارد تومانی که به هواشناسی ندادند | اتاق خبر
کد خبر: 126722
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1394 - 09:12
اتاق نیوز - پس از طوفانی که سال گذشته پایتخت را درنوردید، جلسه‌ای با حضور مسئولان مختلف حوزه مدیریت بحران برگزار و بنا شد تا امکانات و تجهیزات سازمان هواشناسی به‌رو
اتاق نیوز - پس از طوفانی که سال گذشته پایتخت را درنوردید، جلسه‌ای با حضور مسئولان مختلف حوزه مدیریت بحران برگزار و بنا شد تا امکانات و تجهیزات سازمان هواشناسی به‌روز شود، چند ماه بعد در جشنواره شهر آماده خبری از امضای تفاهم‌نامه میان سازمان مدیریت بحران شهر تهران و سازمان هواشناسی منتشر شد اما یکسال و چند ماه بعد دوباره طوفان شهر را غافلگیر کرد.
بعد از طوفان بازهم انگشت‌های اشاره سمت هواشناسی رفت و شماری از مسئولان از عدم پیش‌بینی به موقع و دقیق این سازمان گلایه کردند، هواشناسی هم البته انتقادات را بی پاسخ نگذاشت و از کمبود امکانات تجهیزات گفت و ادعا کرد که گرچه پیش بینی غلطی از طوفان نداشته اما پیش بینی دقیق‌تر نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتر است و البته معلوم نبود که مصوبات سال قبل تا چقدر اجرایی شده بود. مهندس مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، درباره تجهیزات سازمان هواشناسی و بروز رسانی آن می‌گوید: پس از طوفان سال گذشته پایتخت، جلساتی با حضور مسوولان مختلف برگزار و با توجه به اینکه هواشناسی از کمبود بودجه و امکانات گلایه داشت، مقرر شد تا مبلغی به همین منظور از سوی دولت در اختیار این سازمان قرار گیرد. وی ادامه داد: با انجام اقدامات کارشناسی سرانجام تصمیم بر این شد تا 10 میلیارد تومان از سوی دولت در اختیار سازمان هواشناسی قرار گیرد و سازمان مدیریت بحران نیز درخواست خود برای تامین این اعتبار را به وزیر کشور داد و وی نیز با امضای خود این درخواست را به دولت داد اما تا آنجا که من اطلاع دارم متاسفانه با گذشت بیش از یک سال تاکنون این امر محقق نشده است. پیش از این نیز احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور نیز در این‌باره گفته بود:‌ نیازمند ارتقاء سطح علمی و امکانات سازمان هواشناسی هستیم و بهتر است مسوولانی که می‌خواهند سازمان هواشناسی را مقصر جلوه دهند به دنبال این باشند که امکانات و تجهیزات سازمان بیشتر شود. در آن صورت پیش‌بینی‌ها دقیق‌تر خواهد شد اما باز هم نباید انتظار پیش‌بینی صددرصد درست را داشت چراکه این موضوع در هیچ جای جهان شدنی نیست. به عنوان مثال کشور انگلیس با اعتباری بالغ بر 100 میلیون پوند ابررایانه‌ای را خریداری کرد که توانایی پیش‌بینی‌اش ده‌هزار برابر بیشتر از توانایی پیش‌بینی در کشور ماست اما این دستگاه نیز خطاهایی را نیز داشته است. چند روز پیش نیز در جلسه شورای مدیریت بحران که به ریاست رحمانی فضلی، وزیر کشور برگزار شد تصمیماتی درباره تجهیز هواشناسی اتخاذ شد و حال باید دید آیا این تصمیمات اجرایی می‌شود یا حادثه‌ای در ماه‌های آتی دوباره ضرورت آن را بر سر زبان‌ها خواهد انداخت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید