Performancing Metrics

شب گذشته گاز ایران به ترکیه وصل شد | اتاق خبر
کد خبر: 127049
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1394 - 10:09
اتاق نیوز- صادرات گاز ایران به ترکیه با اعلام آمادگی از سوی شرکت بوتاش از ساعت 8 شب گذشته پس از رفع ایراد خط لوله صادراتی از سرگرفته شد....
اتاق نیوز- صادرات گاز ایران به ترکیه با اعلام آمادگی از سوی شرکت بوتاش از ساعت 8 شب گذشته پس از رفع ایراد خط لوله صادراتی از سرگرفته شد.

صادرات گاز ایران به ترکیه با اعلام آمادگی از سوی شرکت بوتاش از ساعت 8 شب گذشته پس از رفع ایراد خط لوله صادراتی از سرگرفته شد.

هفته گذشته در جریان انفجار خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه به دلیل عملیات تروریستی صادرات گاز ایران به ترکیه متوقف شد.

حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه پس از این انفجار خط لوله در گفت وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد؛ به محض اینکه از این حادثه مطلع شدیم صادرات گاز به ترکیه قطع شد.

این گزارش حاکی است براساس قرار داد صادرات گاز ایران به ترکیه باید سالانه حدود 10 میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه ارسال شود.

براساس متن قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه تنها زمانی دو طرف مجبور به پرداخت جریمه می شوند که عملیات انتقال گاز به دلایل فنی و یا کمبود گاز متوقف شود و عملیات های تروریستی که منجر به انفجار خط می شود شامل پرداخت جریمه نخواهد بود.

در حال حاضر ترکیه به دلیل عدم اطمنیان به تامین انرژی در صادرات گاز  و همچنین گرانی گاز شکایتی را به دیوان داوری ارائه کرده است که سال گذشته شکایت اول به نفع ایران مختومه شد یعنی ایران منبع مطمئن انرژی است و ترکیه نمی تواند در این موضوع اعتراض کند و موضوع دیگر که بحث قیمت است هم اکنون در حال بررسی است و تا چند وقت دیگر نتیجه این شکایت نیز اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید