Performancing Metrics

اپلیکیشن‌هایی برای ترک اعتیاد | اتاق خبر
کد خبر: 127111
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1394 - 12:19
اتاق نیوز - همه‌روزه تراژدی‌های زیادی از مرگ جوانان براثر اعتیاد می‌شنویم که به شکل دردناکی اثرات خانمان‌سوز اعتیاد را به ما یادآوری می‌کند. طی همه این سال‌ها ترک...
اتاق نیوز - همه‌روزه تراژدی‌های زیادی از مرگ جوانان براثر اعتیاد می‌شنویم که به شکل دردناکی اثرات خانمان‌سوز اعتیاد را به ما یادآوری می‌کند. طی همه این سال‌ها ترک اعتیاد و غلبه بر رفتن دوباره به‌سوی آن از مشکل‌ترین کارها بوده است. حالا در عصر مدرن، نسل‌های جدید به‌وسیله فناوری و اپلیکیشن های مختلف سعی در ساده‌تر کردن این راه دارند.
یک اپلیکیشن در رویارویی با اعتیاد چه‌کاری می‌تواند انجام دهد؟ اعتیاد دامنه گسترده‌ای از اثرات مخرب را بر انسان می‌گذارد که در جنبه‌های مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی جای می‌گیرند. در برنامه تد تاک (TED Talk) تحت عنوان هر آنچه درباره اعتیاد می‌دانیم اشتباه است، نظریه‌ای ارائه کرد که در نوع خود جالب به نظر می‌رسید. او معتقد است که انزوا عامل اصلی اعتیاد است. قطع ارتباط با آدم‌ها باعث می‌شود تا تلاش کنیم خود را به هر چیز دیگری وصل کنیم. مثلاً به کوکائین، تریاک یا هر نوع ماده یا عادت دیگر. اما به‌هرحال خود را به یک مسئله عادت می‌دهید و با آن درگیر می‌شوید و ارتباط برقرار می‌کنید چون انسان هستید و احساس تعلق در طبیعت بشر است. هری ارتباط برقرار کردن با آدم‌ها را کمکی برای معتادان می‌داند تا بتوانند به رفتار اعتیاد گونه یا مواد غلبه کنند. درنتیجه با قدرت زیادی که اپلیکیشن های موبایل برای برقرار کردن ارتباط بین مردم دارند شاید توسعه روزافزون اپلیکیشن های مختلف ترک اعتیاد زیاد هم دور از ذهن نباشد. Sober Grid اپلیکیشن سابر گرید که اخیراً برای اندروید و iOS منتشر شد و بیش از 28 هزار بار دانلود شده است، از یک موقعیت‌یاب GPS استفاده می‌کند تا افراد پاک و هشیار نزدیک به فرد معتاد یا در حال ترک را به او نشان دهد. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از یکدیگر حمایت کرده یا قرار ملاقات بگذارند. در این اپلیکیشن فرد می‌تواند در هفت روز هفته حمایت 24 ساعته شود. مهم نیست کجا باشد، در خانه، فرودگاه، در حال یک پیاده‌روی طولانی یا هرجای دیگر فقط باید اپلیکیشن را باز کند و با یک فرد پاک نزدیک به خودش ارتباط برقرار کند. QuitNow این اپلیکیشن از ترکیب یک اپ سرگرمی و شبکه اجتماعی به وجود آمده است و به کاربرانش کمک می‌کند که سیگار را ترک کنند. این اپلیکیشن بر روی اندروید، iOS، ویندوز فون و بلک‌بری در دسترس است و به چهار بخش تقسیم می‌شود: ارتباطات که محلی برای به اشتراک گذاشتن احساسات، تجربیات، پیشنهادها و عقاید است. دستاوردها و سلامت که امکان درج قدم‌به‌قدم پیشرفت هر کاربر را فراهم می‌کند و میزان افزایش سلامتی او را بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت به او اطلاع می‌دهد. وضعیت، لایه‌ای برای مشاهده جایگاه شخص کاربر که مراحل انجام‌شده را ثبت می‌کند مثلاً فاصله زمانی آخرین سیگاری که کاربر کشیده یا میزان پولی که از نکشیدن سیگار برایش ذخیره‌شده است. کاربران می‌توانند باافتخار وضعیت خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و از حمایت دوستانشان بهره‌مند شوند. جالب است بدانید که این اپلیکیشن از زمان نشر در سال 2010 تاکنون 2.5 میلیون بار دانلود شده است. A Day at a Time این اپلیکیشن برای اندروید و iOS در دسترس است و مخصوص کسانی است که بارها در راه ترک اعتیاد قدم گذاشته‌اند و موفق نشدند اما می‌خواهند پاک بمانند و در شرایط روانی خوبی زندگی کنند. در حال حاضر حدود 100 سال است که با افراد معتاد بدرفتاری می‌کنیم و به هر نحوی - اجتماعی، سیاسی یا فردی – سعی در تحقیر و مبارزه با آن‌ها را داریم. درحالی‌که باید بیاموزیم به این افراد باید پیام صلح، عشق و دوستی داد تا در هر موقعیتی که هستند احساس تنهایی نکنند. خوشبختانه در این عصر مدرن به لطف فناوری‌های نوین و پیشرفت‌های روزافزون تا حد زیادی به این هدف نزدیک شده‌ایم.  
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید