Performancing Metrics

اوضاع صنعت ۲ ماهه دیگر بهتر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 127542
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1394 - 09:43
اتاق نیوز - معاون وزیر صنعت با اشاره به برترین صنایع به لحاظ میزان رشد صنعتی در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: به نظر می‌رسد در دو ماه آینده، اوضاع صنعت بهتر می‌شود....
اتاق نیوز - معاون وزیر صنعت با اشاره به برترین صنایع به لحاظ میزان رشد صنعتی در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: به نظر می‌رسد در دو ماه آینده، اوضاع صنعت بهتر می‌شود.

محسن صالحی‌نیا با تشریح جزئیات رشد صنعتی در چهار ماهه اول امسال گفت: رشد صنعتی در ۴ ماهه ابتدای سال‌جاری در صنایع مختلف متفاوت است؛ اما آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشانگر این است که در صنایعی همچون پتروشیمی،  خودروسازی، صنعت نساجی و برخی انواع لوازم خانگی رشد بالاتر از سایر بخش‌ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان البته برخی از صنایع نیز با کاهش رشد مواجه بوده و برخی دیگر مشابه سال قبل، رشد داشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط و انتظاراتی که بعد از توافق هسته‌ای بوجود آمده و تحریم‌هایی که قرار است برداشهت شود، به طور قطع شرایط حاکم بر بازار تغییر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در برخی از صنایع همچون کانی‌های غیرفلزی و صنایع ساختمانی،  وضعیت هنوز به رونقی که مدنظر است، نرسیده و بلاتکلیفی‌ها سبب شده است تا تولیدات رشد نداشته باشند و بنابراین، میزان تولید در حد قبل است.

به اعتقاد صالحی‌نیا، تا دو ماه  آینده،  روندی که تولید در بخش صنعت پیدا می‌کند، اوضاع بهتری را تجربه خواهد کرد و ظرفیت تولیدات صنعتی افزایش می‌یابد. در کنار این، با توجه به حمایت‌هایی که در بخش صادرات و برنامه‌های صادراتی تعریف شده و نیز سیاستهایی که دولت در جهت تامین منابع مالی برای تولید به خصوص در شرایط بعد از رفع تحریم‌ها مثل جذب اعتبارات بین بانکی و امکان نقل و انتقالات پول در نظر گرفته، می‌توان نوید داد که اوضاع صنعت بهتر می‌شود.

منبع : مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید