Performancing Metrics

اتفاق نظر اوباما و بان کی مون دربار سوریه، یمن و سودان جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 127651
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1394 - 11:48
اتاق نیوز - رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، این دو مقام درباره سوریه، لزوم پایان درگیری‌ها در یمن و پیشرفت مختصر در لیبی و نیز تغییرات...
اتاق نیوز - رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، این دو مقام درباره سوریه، لزوم پایان درگیری‌ها در یمن و پیشرفت مختصر در لیبی و نیز تغییرات آب و هوا مذاکره کردند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: در این نشست که با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کاخ سفید داشتم درباره سودان جنوبی و اینکه چطور می‌توان از سازمان ملل حمایت بیشتری کرد نیز صحبت کردیم. خواسته واشنگتن این است که بخش اعظم نشست‌های سپتامبر سال جاری میلادی سازمان ملل حول محور مقابله با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز باشد. بان کی مون درباره بحران سوریه تاکید کرد که سازمان ملل برای تشکیل یک گروه کاری جهت به جریان انداختن بیانیه ژنو تلاش می‌کند و بعد از اینکه دریافت اعضای شورای امنیت شدیدا از این مساله حمایت می‌کنند بیشتر تشویق شد تا برای بحران سوریه راه‌حل سیاسی ارائه کند. وی همچنین خاطرنشان کرد: سازمان ملل به بهترین نحو برای ارائه کمک‌های انسانی به نیازمندان سوریه تلاش می‌کند. رئیس‌جمهوری آمریکا نیز عنوان داشت: با بان کی مون توافق کردیم که باید از طریق راهکار سیاسی معقول درگیری‌ها در سوریه را متوقف کنیم تا ثبات و انتقال روند سیاسی صورت بگیرد. بان کی مون درباره یمن نیز گفت: به طور مداوم با اعضای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستانی‌ها و اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن برای نزدیک ساختن دیدگاه‌های گروه‌های درگیر تلاش می‌کنیم. بان کی مون گفت: درخصوص یمن هیچ راه‌حل نظامی وجود ندارد. بان کی مون ادامه داد: من و اوباما نسبت به اوضاع انسانی یمن شدیداً نگران هستیم چراکه بیش از 21 میلیون یمنی نیازمند ارائه فوری کمک‌های انسانی هستند و به رغم مشکلات امنیتی و خطرات این کمک‌رسانی‌ها ادامه خواهد داشت. بان کی مون در عین حال از جامعه جهانی خواست کمک‌های انسانی گسترده‌تری را به یمنی‌ها ارائه دهند. درباره اوضاع سودان جنوبی نیز بان کی مون با اشاره به سفر اخیر اوباما به آفریقا گفت: این سفر تاثیر بسیار زیادی بر حل معضلات این کشور داشته و با اوباما برای همکاری با اتحادیه آفریقا برای ارائه کمک‌های بیشتر به دولت سودان جنوبی جهت توقف درگیری‌ها و گام برداشتن در مسیر تشکیل دولت فراگیر به توافق رسیدیم. در این دیدار بان کی مون اوباما را به خاطر توافق با ایران، تغییر سیاست آمریکا نسبت به کوبا و همچنین سفر اوباما به آفریقا تحسین کرده و آنها را به عنوان «دستیابی‌های تاریخی دیپلماتیک» توصیف کرد. وی همچنین به اوباما به خاطر رهبری با درایت و با بصیرتش به دنبال پیشنهادی که در زمینه تغییر آب و هوا درخصوص نیروگاه‌های تولید انرژی آمریکا ارائه کرده، تبریک گفته و تاکید کرد، محدود کردن تولید کربن تاثیر بسیار زیادی دارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید