Performancing Metrics

استانکزای رئیس دفتر سیاسی طالبان شد | اتاق خبر
کد خبر: 127797
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1394 - 08:27
اتاق نیوز - خبرگزاری خامه پرس، افغانستان اعلام کرد، به دنبال استعفای سید طیب آقا از مقام ریاست دفتر سیاسی طالبان در قطر، این گروه، شر عباس استانکزای را به عنوان رئیس ...
اتاق نیوز - خبرگزاری خامه پرس، افغانستان اعلام کرد، به دنبال استعفای سید طیب آقا از مقام ریاست دفتر سیاسی طالبان در قطر، این گروه، شر عباس استانکزای را به عنوان رئیس موقت این دفتر سیاسی تعیین کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری خامه پرس، شر عباس استانکزای یک رهبر بلندپایه طلبان که در زمان حکومت این گروه شبه نظامی در افغانستان سمت معاون وزیر بهداشت را بر عهده داشت،‌ در بیانیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاد از حمایت خود از ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید طالبان خبر داد. وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ما حمایت کامل خود را از رهبر جدید طالبان تضمین می‌کنیم. من و دیگر اعضای دفتر سیاسی "امارت اسلامی" بیعت خود را با ملا اختر منصور اعلام می‌کنیم. ما این تصمیم را مطابق با شریعت اسلامی دانسته و از دستورات او پیروی خواهیم کرد. شرعباس استانکزای که گفته شده بین 55 تا 60 سال سن دارد،‌ در زمان حکومت طالبان در افغانستان معاون وزیر بهداشت بود و یکی از بنیانگذاران دفتر سیاسی این گروه شبه‌نظامی در قطر محسوب می‌شود. استانکزای که مدرک کارشناسی ارشد در علوم سیاسی دارد در همین دفتر معاونت سید طیب آقا را بر عهده داشت. وی پیش‌تر یکی از اعضای سابق گروه موسوم به "حرکت انقلاب اسلامی" تحت رهبری مولوی محمد نبی بود. شر عباس استانکزای پس از آنکه سید طیب آقا در واکنش به انتصاب ملا اختر محمد منصور به عنوان جانشین ملا محمد عمر در مقام رهبری طالبان از سمتش استعفا داد،‌ مسئولیت دفتر سیاسی طالبان در قطر را بر عهده می گیرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید