Performancing Metrics

آژانس نمی‌تواند توافق خود با ایران را به کنگره ارائه کند | اتاق خبر
کد خبر: 127905
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1394 - 15:00
اتاق نیوز - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که نمی‌تواند سند محرمانه‌ای توافق با ایران بر سر نحوه بازرسی و دسترسی‌های آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران...
اتاق نیوز - مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که نمی‌تواند سند محرمانه‌ای توافق با ایران بر سر نحوه بازرسی و دسترسی‌های آژانس به تاسیسات هسته‌ای ایران را در اختیار کنگره بگذارد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه پس از یک دیدار دو ساعته غیر علنی با اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: آژانس نمی‌تواند یک نسخه از سند محرمانه‌ توافق خود با ایران بر سر نحوه دسترسی‌های بازرسان به تاسیسات هسته‌ای این کشور را در اختیار کنگره بگذارد. این گفته‌های آمانو در حالی مطرح شد که سناتورهای جمهوری خواه مخالف توافق با ایران همواره تاکید کردند که باید به متن سند محرمانه توافق آژانس در ایران دسترسی داشته باشند. آمانو همچنین تاکید کرد که او برای محرمانه نگه داشتن این سند تعهد قانونی دارد. مدیر کل آژانس تصریح کرد:‌ تصور کنید که کشوری اطلاعات محرمانه خود را در اختیار آژانس قرار دهد و ما به تعهد این کشور در راستای همکاری با آژانس احترام نگذاریم، در آن صورت هیچ کشوری هیچگونه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار نخواهد داد. وی افزود: این موضوع در مورد آمریکا هم صادق است. ما یک توافق محرمانه را با آمریکا داریم که قطعا نمی توانیم اطلاعات آن را نیز در اختیار کسی قرار دهیم. به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن رد اتهامات غرب به‌ویژه آمریکا مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید