Performancing Metrics

افزایش همکاری ایران و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر | اتاق خبر
کد خبر: 128316
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1394 - 10:54
اتاق نیوز - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اشاره به همکاری‌های میان دو کشور ایران و افغانستان در مبارزه با مواد مخدر گفت: در گذشته همکاری‌های بسیار خ
اتاق نیوز - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اشاره به همکاری‌های میان دو کشور ایران و افغانستان در مبارزه با مواد مخدر گفت: در گذشته همکاری‌های بسیار خوبی میان دو کشور وجود داشته و از این پس نیز این همکاری‌ها میان دو کشور گسترده تر خواهد شد.
سردار علی مویدی در دیدار مشترک خود با معاون وزیر کشور افغانستان در امور مواد مخدر با اشاره به وجود مشترکات فراوان میان دو کشور ایران و افغانستان گفت: امنیت، سلامت، آرامش و آسایش دو کشور به دلیل وجود مشترکات فراوان به یکدیگر گره خورده و با توجه به اینکه کشور افغانستان درگیر معضلی به نام مواد مخدر است به تبع آن کشور ما نیز با توجه به همسایگی با کشور افغانستان باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر با کشور افغانستان همکاری‌های ویژه‌ای داشته باشد. وی افزود: تا به امروز همکاری و همراهی خوبی میان دو کشور وجود داشته و در حال حاضر نیز مرکز مشترکی میان سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان تشکیل شده که مقر آن در ایران است. این مرکز با هماهنگی سه کشور موضوع مواد مخدر را به صورت آنلاین رصد می‌کند. وی تاکید کرد: این دیدار با هدف انتقال تجربیات و کمک به پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان که توفیقات خوبی نیز در سالهای گذشته به دست آورده است انجام می‌شود. امیدواریم در راستای انتقال تجربیات و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور، موضوع مبارزه با مواد مخدر به درستی تحقق پیدا کند. در ادامه این نشست ژنرال احمدی معاون وزیر کشور افغانستان در امور مواد مخدر نیز ضمن تشکر از پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، بر انتقال تجربیات دو کشور تاکید کرد و گفت: مواد مخدر تهدید بزرگی برای آرامش و امنیت منطقه است و این معضل یک چالش منطقه‌ایست که نیاز به همکاری‌های مشترک دارد. وی افزود: کشور افغانستان بیش از 30 سال است که درگیر جنگ و خشونت شده و همین مسئله باعث شده که قاچاق مواد مخدر در مناطق ناامن افغانستان به صورت گسترده انجام شود. بی تردید در راه مبارزه با مواد مخدر نیاز به تقویت و ایجاد ظرفیت‌های ویژه هستیم. وی خاطرنشان کرد: در تلاش برای مبارزه با مواد مخدر ، ایران کمک‌های گسترده‌ای انجام داده که قدردان این کشور دوست و برادر هستیم اما نیاز است که همکاری‌ها گسترش یابد تا در کوتاه مدت و دراز مدت مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش جدی تر و این معضل که موجب ناامنی و فساد در منطقه است ریشه کن شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید