Performancing Metrics

رکود بخش مسکن در شهرها بسیار شدید است | اتاق خبر
کد خبر: 128860
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1394 - 13:37
اتاق نیوز - رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه مسکن روستایی نسبت به مسکن شهری رونق بیشتری دارد اما رکود بخش مسکن در شهرها بسیار شدید است، گفت: وام خرید مسکن
اتاق نیوز - رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه مسکن روستایی نسبت به مسکن شهری رونق بیشتری دارد اما رکود بخش مسکن در شهرها بسیار شدید است، گفت: وام خرید مسکن موجب رونق دلالی می‌شود.

جمشید برزگر در نشست خبری با انتقاد از ادامه رکود بازار مسکن، گفت: رکود در بخش‌های مختلف مسکن اختلال ایجاد کرده و کارخانجاتی که از سرمایه ملی کشور تشکیل شده‌اند، به دلیل رکود با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید از بخش خصوصی حمایت کند، افزود: بخش خصوصی نیاز به حمایت واقعی دولت دارد، ضمن اینکه حدود 40 درصد از مردم اجاره‌نشین هستند که باید برای تامین مسکن آنها چاره‌ای اندیشید.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه ادامه رکود مسکن، حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی را افزایش می‌دهد، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که همانطور که طرح تحول سلامت برای مردم نیاز است، مسکن هم به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم باید مورد توجه دولت قرار گیرد که در این راه باید تولید مسکن تقویت شده و از بخش خصوصی حمایت کرد.

برزگر تصریح کرد: قوانین خوبی در کشور وجود دارد که به درستی اجرایی نمی‌شود. در همین حال، قوانین دست و پاگیر، بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده است در حالی که بخش مسکن با 300 شغل مرتبط است اما این قوانین اجازه رونق را به بازار نمی‌دهد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر اینکه در 10 سال گذشته بخش مسکن رها شده است، افزود: متاسفانه وزیر هم نتوانسته مشکل وام‌دهی بانک‌ها را حل کند و همچنان بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به ساخت مسکن خودداری می‌کنند.

برزگر ادامه داد: تیم اقتصادی دولت باید برنامه‌ریزی داشته باشد تا شاهد فروش واحدهای تولیدی باشیم، چرا که خریداران وقتی به سازندگان مراجعه می‌کنند، می‌پرسند که آیا این واحد تسهیلات مسکن دارد یا نه؟

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به سازندگان، گفت: در صورتی که قانون مصوب برای پرداخت وام به بافت فرسوده وجود دارد، اما بانک‌ها اهمیت نمی‌دهند و راضی به پرداخت وام نیستند.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به کاهش 60 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در بهار امسال، گفت: مسکن روستایی نسبت به مسکن شهری رونق بیشتری دارد اما رکود بخش مسکن در شهرها بسیار شدید است.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی با پرداخت وام خرید موافقت کرد اما همچنان به ساخت وام نمی‌دهد، گفت: وام خرید مسکن فقط موجب رونق دلالی می‌شود در حالی که باید این وام به سازنده تعلق گیرد و قابل انتقال به خریدار باشد.

منبع : ایسنا

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید