Performancing Metrics

یک سناتور دموکرات: دیپلماسی برای حفظ صلح با ایران ضروری است | اتاق خبر
کد خبر: 128931
تاریخ انتشار: 19 مرداد 1394 - 18:07
اتاق نیوز - یک سناتور ارشد دموکرات با تاکید بر این که دیپلماسی برای ایجاد و حفظ صلح با ایران ضروری است افزود: ریسک کنار گذاشتن توافق با ایران بسیار بالاست....
اتاق نیوز - یک سناتور ارشد دموکرات با تاکید بر این که دیپلماسی برای ایجاد و حفظ صلح با ایران ضروری است افزود: ریسک کنار گذاشتن توافق با ایران بسیار بالاست.
برنی ساندرز، سناتور ارشد دموکرات که روز جمعه حمایت خود از "برجام" را اعلام کرد؛ در گفت‌وگو با جان دیکرسون، مجری برنامه "با ملت روبه‌رو شو" شبکه خبری سی.بی.اس گفت: ما باید با ایران مذاکره کنیم و آن را ادامه دهیم. او افزود: هزینه‌ی و تنها گزینه باقی مانده پس از رد توافق با ایران تنها، اقدام نظامی است. نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات تصریح کرد: آیا ما واقعا خواستار ورود به یک جنگ دیگر، آن هم جنگ با ایران هستیم؟ جنگ نامتناسبی که ممکن است در بسیاری از نقاط جهان نیروهای نظامی آمریکا را تهدید کند؟ ساندرز ادامه داد: من معتقدم که باید همه‌ی راه‌ها و تلاش‌های ممکن را انجام دهیم تا بدون آن که با ایران وارد جنگ شویم، از دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری کنیم. این سناتور ارشد دموکرات با تاکید بر این که جزییات لحاظ شده در این توافق بی‌نقص است، گفت: من می‌خواهم به شما بگویم که برجام، یک توافق عالی است. به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، پس از آن که چاک شامر؛ سومین سناتور ارشد حزب دموکرات کنگره روز پنج‌شنبه مخالفت خود را با توافق برجام اعلام کرد؛ برنی ساندرز نخستین کسی بود که از توافق برجام حمایت کرد. ساندرز در ادامه به جان دیکرسون گفت: این که با توافقی که ایده‌آل نیست مخالفت کنید کار بسیار ساده‌ای است و البته هر توافقی می‌تواند بهتر شود. او بدون توجه به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر تاکید کرد که آمریکا باید همه گزینه‌های موجود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، پیش از آن که با ایران وارد جنگ شود، امتحان کند. ساندرز تصریح کرد: جنگ با ایران چیزی است که نباید به هیچ وجه اتفاق بیافتد. این سناتور دموکرات در پایان گفت: بنابراین فکر می‌کنم تا جایی که ممکن است باید به صلح و دیپلماسی فرصت دهیم. به گزارش ایسنا، جمهوری خواهان کنگره برای آن که بتوانند وتوی اوباما در مورد لایحه‌ی رد توافق برجام را لغو کنند به رای دو سوم از اعضای مجلس نمایندگان و سنای کنگره نیاز دارند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید