Performancing Metrics

نمی‌توان سوریه را در شرایط کنونی به حال خود رها کرد | اتاق خبر
کد خبر: 129870
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1394 - 09:51
اتاق نیوز - وزیر خارجه روسیه در دیدار با اعضای هیات کمیته پیگیری کنفرانس قاهره ضمن تاکید بر اینکه نمی‌توان سوریه را در اوضاع کنونی رها کرد بر لزوم افزایش تلاش‌های بی...
اتاق نیوز - وزیر خارجه روسیه در دیدار با اعضای هیات کمیته پیگیری کنفرانس قاهره ضمن تاکید بر اینکه نمی‌توان سوریه را در اوضاع کنونی رها کرد بر لزوم افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای پیشبرد حل و فصل بحران سوریه براساس بیانیه ژنو و طرح‌های فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با اعضای هیات کمیته پیگیری کنفرانس قاهره به ریاست هیثم مناع تاکید کرد: سفر این هیات به مسکو نخستین سفر آنها نیست اما با دیدارهای پیشین تفاوت دارد چرا که ما این بار به تفاهم مشترک در خصوص اوضاع کنونی سوریه رسیده‌ایم. وی تاکید کرد: باید تلاش‌های بین‌المللی برای پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران سوریه براساس بیانیه ژنو و طرح‌های دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه افزایش یابد. ما اطمینان داریم که این مساله وحدت‌ و یکپارچگی تمامی گروه‌های مخالف را می‌طلبد. لاوروف افزود: روسیه این روزها در کنار کشورهای منطقه آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا برای از سرگیری روند مذاکرات سوریه در ژنو تمامی گروه‌های مخالف را با هم متحد کند. وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تمامی طرف‌ها و حتی کسانی که بیشتر در اولویت مبارزه با تروریسم تردید داشتند اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که مهمترین مساله تلاش برای مقابله با تروریسم است. هیثم مناع نیز در این دیدار تاکید کرد: مخالفان سوریه دیدگاه مشترکی با طرف روسی در این خصوص دارند که راهکار نظامی نمی‌تواند به نتیجه‌ای ختم شود. به عقیده ما جبهه حمایت از راهکار سیاسی در سوریه در حال گسترش است. در حال حاضر نیز فرصت واقعی برای موفقیت تلاش‌ها جهت رسیدن به این راهکار وجود دارد در نتیجه سوری‌ها باید عقل خود را به کار گرفته و در این راه تلاش کنند. وی تاکید کرد: آغاز راهکار سیاسی در سوریه نخستین گام به سمت از بین بردن تروریسم در این کشور است. لاوروف بیش از این نیز با هیات ائتلاف مخالفان سوریه به ریاست خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان دیدار و با وی در خصوص اوضاع سوریه بحث و گفت‌وگو کرد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید